ماکو پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: ماکو با ۸.۵ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بوده است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج ناپایدار بارشی به منطقه بارش باران بهاری در برخی مناطق استان ثبت شده که بیشترین مقدار آن بعد از ماکو، در چالدران ۸.۴ میلی‌متر، خوی ۵.۵ میلی‌متر، چایپاره ۴.۴ میلی‌متر، پلدشت ۲.۳ میلی‌متر، سلماس ۱.۶ میلی‌متر، ارومیه یک میلی‌متر و مهاباد هشت دهم میلی‌متر گزارش شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار در منطقه تا اواسط هفته جاری تداوم دارد و بارش‌ها همراه با رعد و برق و تندباد خواهد بود و در برخی مناطق مستعد امکان ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: با خروج این امواج ناپایدار تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود و در این مدت دمای هوا به صورت نسبی بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته خوی و مهاباد با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب و چالدران با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۸ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.