بیش از ۲ هزار شهروند قمی در صف انتظار وام ازدواج

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: سال قبل بیش از ۱۱۰۰۰ هزار فقره وام ازدواج در استان پرداخت شد و اکنون دو هزار و ۱۷۴ تقاضا در صف دریافت وام ازدواج تا پایان فروردین امسال ثبت شده است.

روح الله مقدم ، با اشاره به بیان رویکرد‌ها در موضوع عملیاتی کردن مصوبات قانون تسهیل ازدواج جوانان گفت: تلاش‌هایی پیگیرانه مسئولانه و مطالبه‌گرانه دستگاه‌های مربوطه برای کاهش سن ازدواج باید صورت بپذیرد که این مهم نیازمند همیاری همه دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی توسط سازمان‌های مردم نهاد و دغدغه مندی خود خانواده‌هاست. 

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم افزود: تسهیل در وصال شیرین و ازدواج ارزان جوانان یک تکلیف شرعی و ملی است که در دستور کار سازمان قرار داده‌ایم و از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث، مسکن و اشتغال جوانان است که استانداری و سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها متولیان آن هستند.

مقدم در مورد وضعیت پرداختی وام ازدواج تصریح کرد: سال قبل بیش از ۱۱۰۰۰ هزار وام ازدواج در استان قم پرداخت شد و اکنون حدود ۲۱۷۴ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج در قم هستند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم در مورد ظرفیت‌های دولتی در زمینه اخذ وام ازدواج عنوان کرد: ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی، وام ازدواج خود را دریافت کردند و استان رتبه نهم کشوری را در پرداخت این تسهیلات از آن خود کرده است؛ مسئولان مربوطه در عرصه بانکداری به میدان عمل وارد شدند و کما اینکه با خاطیان در این زمینه برخورد خواهد شد.

مقدم از همکاری دولت و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه‌ی اعطا مجوز و بهره‌برداری از مراکز تخصصی ازدواج افزود: مشاوره رایگان پیش از ازدواج در دستور کار ما قرار دارد و جوانان می‌توانند با ثبت‌نام مشاوره رایگان دریافت کنند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم به ارائه تسهیلات مسکن و ظرفیت‌های جوانی جمعیت و زمین‌های اختصاص یافته به خانواده‌های سه فرزند نیز اشاره کرد.

مقدم در خصوص ایجاد کانون وصال شیرین و خانه‌های جوانه ادامه داد: کانون وصال واقع در فرهنگسرای جوان جنب ساختمان استانداری محل رفت و آمد جوانان هست که در آن علاوه بر برنامه‌های مختلف آموزشی که اجرا می‌شود به قید قرعه زوج‌های جوان را به ماه عسل می‌فرستیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم با اشاره به اهمیت قانون جوانی جمعیت از حمایت‌های دولت از زوج‌های نابارور عنوان کرد: ما به این موضوع به صورت کارشناسی نگاه می‌کنیم و از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی و حتی خیرین در این زمینه خواسته شده تا به مردم و زوجین نابارور کمک برسانند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار