کلنگ زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن سنندج

با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی، پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن سنندج کلنگ‌زنی شد.

 

استاندار کردستان در آیین کلنگ زنی این پروژه اظهار کرد: ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان سنندج برای اجرای پروژه تقاطع تکیه‌وچمن اختصاص یافته که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: اجرای این پروژه قطعا در گشایش گره‌های ترافیکی موثر خواهد بود.

زارعی‌کوشا افزود: امیدواریم با همین همت پروژه‌های دیگر به ویژه در گره‌های ترافیکی شهر سنندج که تبدیل به معضل شده است در اولویت قرار گیرد و قطعا از محل اعتبارات دولتی به این حوزه کمک خواهیم کرد.

 شهردار سنندج نیز اظهار کرد: رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مدیریت شهری در سنندج دنبال می‌شود و در این راستا برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شده است. 

سید انور رشیدی گفت: در کنار انجام کار‌های کوتاه‌مدت، کار مطالعاتی چند طرح کلان شهری با هدف رفع این مشکل انجام شئه و چند پروژه نیز در حال اجراست.

وی بیان کرد: مسیر تکیه و چمن به سمت پارک کودک به صورت زیرگذر به طول ۳۲۰ متر (زیرگذر به طول ۹۰ متر به عرض ۸ متر)، مسیر میدان حجاب به سمت پارک کودک به طول ۳۸۰ متر به عرض ۲۶ متر، رمپ تکیه و چمن به آبیدر به طول ۱۲۰ متر به عرض ۸ متر، رمپ پارک کودک به تکیه و چمن به طول ۱۰۰ متر به عرض ۸ متر و احداث میدان بیضوی شکل به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع اجرا می‌شود.

وی افزود: حل معضل ترافیک در محل تقاطع در ساعت پیک ترافیک، تسهیل ترافیک مسیر اصلی تکیه و چمن به پارک کودک، حذف قوس قائم در محل تقاطع، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر‌های عبوری، ایمنی در تردد و همچنین کاهش تصادفات از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: طول زیرگذر احداثی ۷۳.۵ متر، حجم عملیات خاکبرداری آن ۱۱ هزار مترمکعب، حجم عملیات خاکریزی ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و حجم مصالح زیراساس یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.