حوزه علمیه خواهران اصفهان در کشور رتبه دوم را دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از جهت کمی و کیفی در کشور دومین رتبه را دارد.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران گفت:  حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از جهت کمی و کیفی در کشور دومین رتبه را دارد.


 حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد افزود: استان اصفهان دارای ۴۸ مدرسه علمیه خواهران و ۷ واحد علمی، تربیتی است که از این تعداد ۴۳ واحد سطح ۲، ۱۲ واحد سطح ۳ و ۲ واحد سطح ۴ هستند، سطوح این مدارس به مفهوم مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.


او با اشاره به آمار ورودی طلاب خواهر در سال گذشته گفت: تعداد طلاب ورودی حوزه علمیه خواهران اصفهان ۷۳۵ نفر بوده که در ۳ مقطع ۲، ۳ و ۴ حضور پیدا کردند.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود:  ۲۳۱ نفر در سطح ۱ و ۲ و تعداد ۳۸۳ نفر در سطح ۳ و ۴ فارغ‌التحصیل شده‌اند. همچنین در سال گذشته ۶ نفر استاد در سطح ۲، ۴ نفر استاد در سطح ۳ و یک استاد در سطح ۴ جذب حوزه علمیه خواهران شده‌اند.


عبداللهی گفت: حوزه علمی خواهران گرایش‌های متعددی دارد و از جهت فراوانی مدارس علمیه در هر شهرستان یک حوزه علمیه وجود دارد. در خمینی شهر ۶ مدرسه و در نجف‌آباد ۴ مدرسه علمیه خواهران وجود دارد.


او  تصریح کرد: تنها در شهرستان سمیرم مدرسه علمیه خواهران وجود ندارد و طلاب در مدارس شهرستان‌های همجوار مشغول به تحصیل هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.