جنگ روانی در دو کره‌شمالی و جنوبی ادامه دارد

ارتش کره‌جنوبی می‌گوید قصد دارد در پاسخی به ارسال بالون‌های کثیف، از بلندگو‌های بزرگ خود در مرز با کره‌شمالی اخبار و موسیقی پخش کند.

در ادامه جنگ روانی بین دو کشور کره‌شمالی و جنوبی و از سر گرفتن ارسال بالون‌های حامل زباله از پیونگ‌یانگ به سئول، ارتش کره‌جنوبی نیز اعلام کرد که قصد دارد از امروز (یکشنبه) اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه همسایه خود انجام دهد.

به گزارش رویترز به نقل از کره جنوبی، این اقدامات می‌تواند شامل پخش تبلیغات علیه حکومت کره شمالی از طریق بلندگو‌های بزرگ نصب شده در مرز دو کشور باشد. این بلندگو‌ها اخبار و موسیقی کره‌ای پخش می‌کنند و اعتقاد بر این است که صدای آن بیش از ۲۰ کیلومتر برد دارد. 

پیونگ‌یانگ ارسال بالون‌های حامل زباله و کود را در ماه مه میلادی آغاز کرد و آن را اقدامی تلافی جویانه در پاسخ به بالون‌های تبلیغاتی حامل پول، اعلامیه و ویدئو‌های کی‌پاپ دانست که فعالان کره جنوبی به کره شمالی می‌فرستند. 

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد ارسال بالون‌های کثیف را متوقف کند، اما همزمان هشدار داد که در صورت هرگونه اقدام مشابه، مجددا این عمل را از سر می‌گیرد.

گروهی از فعالان کره جنوبی از این هشدار سرپیچی کردند و از آن زمان بالون‌های بیشتری را همراه با اعلامیه‌هایی علیه رهبر کره شمالی، فیلم، موسیقی و پول به سمت شمال فرستادند. در پی این اقدام، امروز صبح مجددا ده‌ها بالون پر از زباله در سئول و استان گیونگگی مشاهده شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۶:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
آفرین پسر خوب این بازیها بهتر از استفاده کردن توپ ویا موشک است باهمین چیز ها مشغول شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
کره جنوبی برای آمریکا کار میکند و کره شمالی در خدمت یکی دیگر است کلا چند کشور در جهان هستند قانونی و منتخب مردم نیستند لذا برای حفظ نظام شون در خدمت ابر قدرتها انواع خدمات انجام میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۶:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا و انگلیس نباشد دنیا آرام میشود
آخرین اخبار