فرماندارپاوه:

آتش سوزی منطقه بلبزان پاوه تحت کنترل است

فرماندار پاوه گفت: آتش سوزی این منطقه هنوز مهار نشده اما تحت کنترل است.

علیرضا حیدری  با بیان اینکه عملیات اطفای حریق منطقه بلبزان پاوه همچنان ادامه دارد، گفت: ساعت ۱۹ امشب تیم‌های ترکیبی امدادی (هلال احمر)، منابع طبیعی، سپاه ، محیط زیست ، نیروهای مردمی و انجمن‌های مردم نهاد با پشتیبانی ۲ فروند بالگرد جهت کنترل بهتر در ارتفاعات امن منطقه استقرار پیدا کردند.

به گفته وی ۱۰۰‌نفر در قالب ۱۰‌تیم ۱۰ نفره با امکانات و تجهیزات لازم در منطقه‌ مستقر شده‌اند و آتش تحت کنترل این‌ نیروهاست.

وی با ابراز امیدواری در خصوص کنترل آتش گفت: وزش باد شدید مانع اصلی مهار آتش سوزی است اما ان شاءالله با تلاش‌های صورت گرفته حریق اطفا گردد.

حیدری از نیروهای مردمی، انجمن های مردم نهاد، بسیج و سپاه، هلال احمر، منابع طبیعی، محیط زیست و همچنین مسوولان استانی از جمله استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری قدردانی کرد و افزود: امیدوارم آتش سوزی به زودی مهار شود.

بازدید استاندار کرمانشاه از منطقه «بلبزان» پاوه

استاندار کرمانشاه پس از بازدید و بررسی میدانی وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های «بلبزان» شهرستان پاوه از اختصاص ۲ بالگرد جدید برای اطفای حریق منطقه خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ نیرو از سازمان‌های مسئول و گروه‌های مردمی در مهار آتش سوزی همکاری کرده‌اند.

محمد طیب صحرایی افزود: محیط زیست، مراتع و منابع طبیعی یکی از مهمترین ارکان زندگی سالم بشری و یک سرمایه خدادادی است که در اختیار مردم قرار گرفته و همه باید تلاش کنیم که از این ثروت خدادادی به بهترین شکل ممکن مراقبت و محافظت کنیم.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه عمومی شهرستان پاوه «بلبزان» تصریح کرد: طی چند روز گذشته حریقی در این منطقه ایجاد شد که خوشبختانه با تلاش جمعی دست اندارکاران چه مجموعه های اداری و چه مجموعه های مردمی و با زحمات بسیار زیاد الان فضا در حال کنترل است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ادامه این تلاش‌ها و شرایط آب و هوایی و اقلیم بتوانیم که بزودی آتش را به صورت نهایی و کامل مهار نمائیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به هرحال یک قسمتی از پوشش گیاهی که خشک شده آسیب را ایجاد کرده، گفت: اما نکات مهمی که وجود دارد و دست اندارکاران و متخصصین موضوع بر آن اذعان دارند این است که متاسفانه شروع این حریق و آتش سوزی معمولاً بوسیله عامل انسانی صورت می‌گیرد.

صحرایی از مردم استان و هم استانی ها خواست که تلاش کنند از این سرمایه و ثروت خدادادی به بهترین شکل مراقبت کنند زیرا این پوشش گیاهی برای امروز و فردای استان ضروری و مهم است.

وی عنوان کرد: همه مردم چه عزیزانی که برای گردشگری به استان سفر می کنند و چه افراد بومی و عزیزان روستایی و عشایر باید مراقبت کنند که محیط را انشاءا.. سالم تر و ایمن تر برای آیندگان حفظ کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آتش سوزی در قسمت‌هایی اتفاق افتاده که دارای علف زار است که طبیعتاً در فصل بهار سبز می شود و در تابستان خشک می شوند و این علف زار مجدداً در سال آینده احیاء می شوند اما نکته مهم این است که باید مراقبت کنیم که این حریق ها به پوشش جنگلی و جانوری آسیبی وارد نکند.

وی در پایان گفت: اگر وزش باد تشدید نشود و اتفاق جدیدی رخ ندهد بزودی آتش مهار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.