فصل برداشت میوه های تابستانه از راه رسید/ گیلاس به فصل برداشتش رسید

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال ۱۲ هزار تن گیلاس از باغات استان برداشت شود.

رحمان فیض‌قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات گیلاس استان کرمانشاه را ۸۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت : عمده باغات گیلاس استان در شهرستان صحنه قرار دارد و سایر باغات گیلاس استان مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین است.

 فیض قربانی عمده ارقام گیلاس استان را ارقام تک دانه مشهد، سیاه مشهد و صورتی لواسان اعلام کرد و گفت: در توسعه باغات گیلاس در استان از ارقام تجاری روز دنیا شامل ارقام استرلا و لاپینز استفاده شده که ثمردهی خوبی داشته و افزایش حدود ۲۰ درصدی تولید گیلاس استان را در سال جاری به همراه داشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه برداشت گیلاس در استان از باغات شهرستان صحنه شروع شده و تا نیمه تیرماه ادامه خواهد داشت، افزود: برآورد می‌شود امسال ۱۲هزار تن محصول از باغات گیلاس استان برداشت و روانه بازار شود.

فیض قربانی با اشاره به کیفیت بالای گیلاس تولیدی در باغات استان به ویژه باغات شهرستان صحنه، یادآور شد: بخش زیادی از محصول برداشت شده روانه بازار تهران می‌شود و مابقی نیز در بازار استان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید گیلاس در باغات شهرستان صحنه، برداشت محصول این باغات قیمت گیلاس را در بازار استان تعدیل خواهد کرد.

وی سپس اشاره‌ای هم به سطح باغات آلبالوی کرمانشاه داشت و گفت: در استان ۲۵۰ هکتار باغ آلبالو داریم که پیش بینی می‌شود امسال حدود دو تن آلبالو از این باغات تولید شود.

قیض‌قربانی تصریح کرد: برداشت آلبالو در باغات استان کمی دیرتر از برداشت گیلاس شروع می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.