۱۹ مدرسه کانکسی در چهارمحال و بختیاری حذف می‌شود

در طرح شهید پناهی حذف ۱۹ مدرسه کانکسی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت.

ایرج کریمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: حذف و ساماندهی ۵۴ باب مدرسه سنگی در استان در قالب طرح شهید سرایداران با مشارکت قرارگاه سازندگی حضرت امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران در استان آغاز شده است و تا سه سال آینده تمام این مدارس نوسازی می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه احداث این مدارس که بیشتر در مناطق سخت‌گذر و روستایی استان قرار دارد و در قالب مدارس یک کلاسه است، پارسال منعقد شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده تمام مدارس سنگی استان حذف شود.

کریمی اضافه کرد: ایمن‌سازی مدارس و حذف مدارس کانسکی در قالب طرح شهید پناهی یکی از مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که در این طرح حذف ۱۹ مدرسه کانکسی استان در دستور کار قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


وی اظهار کرد: عملیات احداث ۱۰ مدرسه جایگزین برای مدارس کانکسی استان در دست اجراست و ۹ مدرسه دیگر به دلیل تامین نبودن زمین هنوز باقیمانده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مدارس استان و ۴۲۰ میلیارد ریال برای ایزوگام و قیر و ۹۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مورد نیاز اختصاص یافت.

کریمی ادامه داد: با اختصاص اعتبار قیر و ایزوگام ۱۹۸ مدرسه با متراژ ۹۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع ایزوگام ۱۳۷ مدرسه با متراژ ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع آسفالت شده است.

وی افزود: ۶۶ فضای آموزش و ورزشی جدید با هزینه سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال شامل ۲۲۵ باب کلاس درس و زیربنای ۲۹ هزار ۲۰۰ متر مربع تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به توجه رییس جمهور شهید به توسعه تجهیزات آموزشی برای مدارس به خصوص هنرستان‌ها برای برقراری عدالت آموزشی و توجه به توسعه مراکز کار و دانش و هنرستان‌ها گفت: در این مدت ۹۵۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزش و کمک آموزشی برای مدارس و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خریداری و توزیع شد.

کریمی گفت: استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۱۱۰ مدرسه با ۷۸۰ کلاس درس و اعتباری بیش از ۶۰۰میلیارد ریال در دست اجراست.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح شهید عجمیان و همکاری گروه‌های جهادی و دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها و مسئولان مدارس ۴۳۱ مدرسه استان با ۲ هزار ۲۰ کلاس درس رنگ آمیزی و بهسازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
قبلا اعلام شده بود که مدارس سنگی و کانکسی برچیده شده امیدواریم هرچه زودتر برچیده شوند و مدارس با امکانات عالی جایگزین گردند