آغاز برداشت گل محمدی در خوانسار

برداشت گل محمدی از گلستان‌های شهرستان خوانسار آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوانسار گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خوانسار ۵۲ هکتار با متوسط عملکرد چهار تا پنج تن در هکتار است و سالیانه ۲۶۰ تن گل برداشت و ۱۶۰ تا ۲۰۰ تن گلاب نیز تولید می‌شود.


اکبر مردانی افزود: گل و گلاب این منطقه بعلت کوهستانی بودن منطقه و اختلاف سطح دریا و دما نسبت به شهر‌های دیگر عطر و اسانس بیشتری داشته و همچنین زمان گل دهی که بعد از پایان فصل برداشت گل بسیاری از شهر‌های تولید کننده گل محمدی در کشور است از مزیت‌های اقتصادی کاشت گل محمدی این شهرستان است.


او  گفت: یکی از مراکز مهم برداشت گل محمدی و تولید گلاب و دیگر عرقیجات با دستگاه‌های استاندارد و بهداشتی مرکز توانبخشی بقیه الله الاعظم (عج) خوانسار است.


مدیرعامل مرکز توانبخشی بقیه الله الاعظم (عج) خوانسار نیز گفت: چهار و نیم هکتار از مزارع این مجتمع به کشت گل محمدی اختصاص که بطور متوسط از هر هکتار سه و نیم تن گل محمدی برداشت می‌شود.

سید حسن شفعتی گفت: ۱۲۰ معلول ذهنی و حرکتی در این مرکز حضور دارند که در راستای اشتغال زایی، کاردرمانی و پرکردن اوقات فراغت تعدادی از آنان در مجتمع کشاورزی بویژه برداشت گل محمدی و تولید گلاب در حال فعالیت هستند.


او اضافه کرد: سالیانه ده هزار لیتر گلاب و انواع دیگر عرقیات مانند نعنا، کاسنی، آویشن دراین مجتمع تولید و به سراسر کشور ارسال و درآمدآن صرف هزینه‌های درمانی و معیشت این مددجویان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار