۷۷ پروژه غیر سازه‌ای شرکت آب منطقه‌ای فارس در دولت سیزدهم

در طول دولت سیزدهم ۲۷ پروژه سازه‌ای و نیز ۷۷ پروژه و اقدام غیر سازه‌ای توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس آغاز شد یا به بهره‌برداری رسید.

سیاوش بدری مدیر عامل شرکت گفت: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رییسی بلافاصله سفر‌های استانی در اوایل شهریورماه ۱۴۰۰ شروع و استان فارس هفتمین مقصد هیئت دولت بود.

او گفت: در سفر اول، شرکت آب منطقه‌ای تعداد هشت مصوبه داشت که چهار مصوبه همزمان با سفر سال بعد اجرایی شد و بر همین اساس در جشنواره شهید رجایی در بخش اجرایی شدن مصوبات سفر دولت مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

بدری افزود: یکی از مهمترین مصوبات، خط دوم تامین آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن بود که خوشبختانه با کار جهادی در سفر دوم هیئت دولت به فارس در مهرماه ۱۴۰۲ با دستان پر کفایت و سرشار برکت شهید جمهور بطور رسمی افتتاح شد.

او افزود: خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز به طول ۷۸۰۰۰ متر، دارای تونل خط انتقال به طول ۴۴۴۰ متر، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه و سه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در مجموع ۶۰ هزار متر مکعب است.

بدری با بیان اینکه امروز تامین آب شرب کلانشهر شیراز، از آبخوان‌های آهکی اطراف شهر و بخشی از سد درودزن تامین می‌شود، افزود: با افتتاح خط دوم انتقال آب شرب شیراز با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه، یک میلیون نفر از مناطق مختلف شهر شیراز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین گفت: آبگیری اولیه سد هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد در زمستان ۱۴۰۱ تامین آب شرب نقاط جمعیتی از جمله شهر قیر واقع در شهرستان قیر و کارزین از سد سلمان فارسی با ظرفیت ۱۸۰ لیتر بر ثانیه، تکمیل و بهره‌برداری از خط آبرسانی به شهر ارسنجان، اجرای طرح اضطراری آبرسانی به ۳۰ روستای شرق مرودشت و اکراد شهرستان زرقان، آبرسانی به جنت شهر، شروع عملیات اجرایی آبرسانی به دبیران و شهر پیر و نیز شروع عملیات شیرین سازی آب دریا و انتقال آن برای تامین آب شرب و صنعت استان از دیگر پروژه‌های سازه‌ای هست که توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است.

بدری در ادامه به اقدامات غیر سازه‌ای شرکت آب منطقه‌ای در طول دولت سیزدهم پرداخت و گفت: خداوند را شاکر هستم به بنده فرصت خدمتگزاری عنایت کرد و دریافت لوح تقدیر مدیریت جهادی در جشنواره شهید رجایی را نشانه‌ای از عزم جدی همکاران برای کار شبانه روزی بدون منت و تنها برای رضایت خداوند می‌دانم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با ذکر این نکته که ۷۷ پروژه و اقدام سازه‌ای شروع و یا در حال انجام است افزود: اجرای پروژه‌های طرح بسیار مهم احیا و تعادل بخشی به منظور به تعادل رساندن سفره‌های زیرزمینی و بهره‌برداری تا سقف مجاز آب تجدید پذیر استان شامل: پروژه نصب کنتور جهت تحویل حجمی آب به بهره‌برداران و در راستای آن شروع مدیریت توامان مصرف آب و برق، پروژه بکارگیری گروه‌های گشت و بازرسی جهت ممانعت از تخلفات آبی، پروژه انسداد چاه‌های غیر مجاز که ۹۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی صورت گرفت.

پروژه فرهنگ سازی و آموزش مصرف بهینه آب که طرح داناب (نجات دانش آموزی آب) با تعامل دو طرفه با آموز و پرورش استان که هر ساله در حال انجام و از جمله شرکت‌های حائز رتبه ۱۰۰ بین شرکت‌های آب منطقه‌ای است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای ادامه داد آزادسازی ۱۱۸ هکتار بستر و حریم رودخانه‌های استان که هم اکنون نیز در حال انجام است و شناسایی تصرفات در بستر و حریم، مطالعات تعیین حد بستر و حریم به میزان ۵۴۷۰ کیلومتر و لایروبی رودخانه‌های استان از دیگر اقدامات غیر سازه‌ای است.

بدری افزود: اقدامات غیر سازه‌ای مطالعات جامع آب استان و الکترونیکی کردن فرآیند‌های خدماتی ارائه شده، اجرای سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ اخذ سند مالکیت نیز از جمله این موارد است.

بدری در پایان گفت: تعداد ۲۷ پروژه سازه‌ای و نیز ۷۷ پروژه و اقدام غیر سازه‌ای فقط در طول کمتر از ۳ سال دولت مردمی سیزدهم در شرکت آب منطقه‌ای فارس انجام شده و مدیران و کارشناسان این شرکت ضمن تسلیت به مردم عزیز استان برای شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان هر گونه تلاش بخصوص کار جهادی را با جدیت هر چه تمامتر به منظور پیشبرد اهداف عالیه شرکت انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است در طول دولت سیزدهم تعداد زیاد پروژه‌های عمرانی و غیر سازه‌ای که از قبل شروع شده بود با فعالیت جهادی به نقطه پایان و در نتیجه افتتاح و بهره‌برداری و تعدادی نیز در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار