قاچاق چوب‌آلات جنگلی در استان اردبیل به کمترین حد رسید

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی به امکانات لازم مانع از قاچاق چوب‌آلات در این استان شده است.

محمود قلی‌زاده گفت: عرصه‌های ملی علاوه بر بازدید و گشت‌های مستمر توسط ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به وسیله ۲ دستگاه پهپاد و دوربین‌های دارای زوم بالا کنترل می‌شود و در نتیجه هرگونه تغییر در جنگل‌ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در تضییع این سرمایه ملی مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل از کشف پنج اصله گرده بینه و ۱۲ اصله الوار قاچاق جنگلی توسط ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: با شناسایی ماموران منابع طبیعی و اخذ دستور قضایی این تعداد گرده بینه و الوار قاچاق جنگلی در یکی از کارگاه‌های چوب در شهر اردبیل توقیف و ضبط شد.
به گفته او، در این رابطه یک نفر متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شد.
قلی‌زاده افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت شبانه‌روزی با کنترل گلوگاه‌های قاچاق و بازدید از کارگاه‌های چوب، با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهند کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.
او از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.