تداوم شرایط جوی‌ناپایدار تا پایان هفته جاری در استان اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، شرایط جوی همچنان تا آخر هفته جاری در استان ناپایدار خواهد بود.

مجید کوهی گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، شرایط جوی همچنان تا آخر هفته جاری در شمال‌غرب کشور و استان اردبیل ناپایدار و آسمان استان غالباً نیمه ابری خواهد بود. 
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: بر این اساس با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های فصلی و محلی در بعضی از ساعات شبانه‌روز به‌ویژه در ساعات عصر و اوایل شب ضمن افزایش ابر، بارش باران (با شدت و ضعف) گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق توام با تندباد موقتی (و در مناطق مستعد رخداد تگرگ) پیش بینی می‌شود. 
به گفته او، از این‌رو با تاکید بر هشدار‌های صادره هواشناسی، طی این هفته رخداد مخاطرات جوی از قبیل سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های خشک، آبگرفتگی معابر عمومی و اصابت صاعقه در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، لذا انجام تمهیدات لازم و اطلاع‌رسانی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه می‌شود. 
کوهی افزود: همچنین به دلیل حاکمیت پرفشار سطح زمین در منطقه، وزش باد غالباً از سمت شمال شرقی تا شرقی (با سرعت ملایم تا متوسط) بوده و خنکی نسبی هوا (در مناطق مرکزی و جنوبی استان) به‌ویژه در ساعات شبانه و اوایل صبح تا آخر هفته جاری تداوم خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.