وزیر دادگستری:

۲۰۰ رئیس شعبه سیار با رویکرد حضور مستمر در بازار در حال گشت مشترک هستند

وزیر دادگستری گفت: بیش از ۲۰۰ نفر به عنوان رئیس شعبه سیار در حال برگزاری گشت مشترک در بازار هستند.

رحیمی وزیر دادگستری در خصوص تحولات در سازمان تعزیرات حکومتی گفت:  سازمان تعزیرات حکومتی از شهریورماه سال ۱۴۰۰ با رویکرد تحولی بر اساس هشت راهبرد احصا شده اقدام به برنامه ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کرده است. برای تقویت جایگاه نظارتی سازمان تعزیرات در مسئله تنظیم بازار، مصوباتی از سوی مراجع ذی‌صلاح اخذ و سیاست‌هایی برای حمایت از تولید و حفظ اشتغال اتخاذ شده است. در نتیجه اقدامات تعزیرات حکومتی در یک بازه زمانی ۲ ساله میزان تحقق تکلیف بودجه این سازمان در بخش اجرای احکام سه برابر شده است.

وی گفت:  علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز با رویکرد حضور مستمر در بازار بیش از ۲۰۰ نفر از همکاران واجد شرایط پس از آزمون و مصاحبه و طی کردن مراحل کارآموزی به عنوان رئیس شعبه سیار در حال برگزاری گشت مشترک هستند.

وی ادامه داد:  از مزیت‌های گشت سیار در رسیدگی به تخلفات براساس انتظارات مردم می‌توان به حضور میدانی، کاهش التهاب روانی بازار، کاهش مدت زمان رسیدگی به تخلفات و ارتقای کیفی و افزایش کمی نظارت اشاره کرد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: شعب سیار با انجام ۶۹۶ هزار و ۸۳۶ بازرسی با ۲۱۰ هزار و ۶۴۷ واحد متخلف برخورد قانونی صورت گرفته و منجر به پلمب ۲ هزار و ۴۶۹ واحد و نصب پارچه بر سر در ۹ هزار و ۶۳۴ واحد صنفی متخلف براساس مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا برای اطلاع و آگاهی مردم شده است.

خدمات الکترونیک سازمان تعزیرات حکومتی بازبینی شده است

همچنین با هدف تسهیل و هوشمند‌سازی سامانه‌ها، خدمات الکترونیک سازمان تعزیرات حکومتی بازبینی شده و علاوه بر رفع مشکلات آن، تمهیداتی برای ارائه خدمت به مردم بدون نیاز به مراجعه، بستر میز خدمت الکترونیک فراهم شده است که در مراحل نهایی و تکمیل فرایند است. از دیگر اقدامات تحولی سازمان تعزیرات حکومتی می‌توان به اقدامات و طرح‌های مهم و ملی با محوریت طرح نظارتی بازار ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز، برخورد با احتکار و گرانفروشی خودرو و تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد که اثربخشی زیادی در آرامش بازار داشته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار