اضافه شدن ۷۵۰ هزار هکتار به شبکه حفاظتی مناطق

مدیر کل امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست از تجهیز ۱۳ استان به شبکه بی‌سیم، ارتقای سطح حفاظتی ۱۵ منطقه و الحاق مناطق واجد شرایط به مناطق حفاظت شده طی سه سال گذشته خبر داد.

علیرضا نجیمی تصریح کرد: ارتقای سطح حفاظتی ۱۵ منطقه و الحاق مناطق واجد شرایط به مناطق حفاظت شده در راستای حراست از مناطق با ارزش اکولوژیک بالا و گسترش دامنه حفاظت از زیستگاه‌های حیات‌وحش و گونه‌های در معرض خطر انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه حفظ تنوع زیستی به عنوان ثروتی ملی و میراثی گرانبها برای نسل‌های آتی از وظایف خطیر سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می‌رود، افزود: اصلاح و بازنگری ۱۹ مورد از مناطق چهارگانه برای اطمینان از مدیریت موثر از جمله دیگر اقدامات دفتر زیستگاه در طی سه سال اخیر بود.

نجیمی بازنگری طرح‌های هادی روستایی در ۵۰ روستای واقع در مناطق چهارگانه را از دیگر فعالیت‌های این دفتر برشمرد و از احداث و تجهیز هشت پایگاه اطفای حریق در استان‌های مختلف برای افزایش توانایی سازمان در مقابله با آتش‌سوزی در مناطق طبیعی خبر داد.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ۷۵۰ هزار هکتار به شبکه حفاظتی مناطق اضافه شده است، اظهارکرد: تجهیز ۱۳ استان به شبکه بی‌سیم و راه‌اندازی سامانه پایش تصویری در ۱۰ استان برای بهبود ارتباطات بین ادارات محیط‌زیست در سراسر کشور و نظارت بهتر بر فعالیت‌های غیرقانونی و حفاظت از منابع طبیعی در این مدت انجام یافته است.

نجیمی با تاکید بر اینکه دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و مناطق این سازمان با اتخاذ رویکردی جامع و برنامه‌محور، طی سه سال گذشته اقدامات متعددی را در جهت صیانت از این گنجینه ارزشمند به انجام رسانده است، یادآور شد: شیوه‌نامه انتخاب و صدور مجوز برای متقاضیان اجرای فعالیت‌های حفاظتی-طبیعت‌گردی در این خصوص تدوین شد.

وی در ادامه گفت: این شیوه‌نامه ضمن ترویج گردشگری پایدار و مسئولانه، زمینه مشارکت فعال جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست را نیز فراهم می‌سازد.

 مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تدوین مقررات و ضوابط زیست محیطی عملیات معدنی در این مدت باعث شد تا با همکاری و تعهد همه افراد از منابع معدنی به طور پایدار و با کمترین آسیب به محیط زیست بهره‌برداری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار