معاون استاندار اردبیل گفت: اتاق صادرات صنایع دستی استان با هدف جهش در صادرات محصولات فرهنگی ایجاد می‌شود.

رضا قاسمیان امروز در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در محل صحن قیزیل باشلار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: اردبیل از لحاظ تولیدات صنایع دستی ظرفیت بزرگی دارد که به معرفی هویت استان و تمدن ایرانی اسلامی می‌پردازد.
معاون استاندار اردبیل افزود: خانواده ایرانی، اسلامی که یکی از اهداف جامعه ما است در میان فعالان حوزه صنایع دستی هویت بنیان بهتر تحقق پیدا می‌کند و صنایع دستی می‌تواند در مدیریت اقتصادی و معنایی خانواده هم موثر باشد.
به گفته او، صنایع دستی مطابق با شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری از اصلی‌ترین حوزه‌ها برای مشارکت مردم در تولید است و با ترویج بیشتر صنایع دستی به سمت مشارکت بیشتر مردم می‌رویم.
قاسمیان افزود: تولیدات صنعتگران صنایع دستی برخلاف تولیدات صنعتی، محصولاتی گرم هستند که با گرمای دست هنرمندان تولید می‌شود و معرفی این محصولات در نمایشگاه‌ها و عرضه مناسب آنها نیاز اصلی ما است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اقدامات قابل توجهی در راستای ترویج و رونق صنایع دستی انجام داده که قابل تقدیر است و حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی به شکل‌های مختلف از سوی این اداره کل ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.