مدیرکل غله زنجان:

خرید تضمینی گندم استان زنجان در ۴۰ مرکز انجام می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان از ۲۳ خرداد در ۴۰ مرکز آغاز می‌شود.

ولی اله زمانی روز دوشنبه در سومین جلسه کمیته خرید تضمینی گندم استان زنجان، گفت: مجوز خرید تضمینی به میزان ۴۵۰ هزار تن و مجوزهای لازم جهت حمل درون و برون استانی گندم خریداری شده مورد بررسی قرار گرفته است.

زمانی افزود: با هماهنگی صورت گرفته، ۸۰ نفر از معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان عاملان تشخیص و ذیحساب مراکز خرید گندم تعیین شدند.

وی با اشاره به آماده سازی مراکز خرید بخش خصوصی و رتبه بندی سیلوهای این بخش و کارخانجات آردسازی، اظهار داشت: فعالیت مراکز دولتی خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از ۲۳ خردادماه جاری در استان از طریق سیلوهای ملکی "غدیر" و "ولایت" آغاز می‌شود.

زمانی ادامه داد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه می یابد.

این مسوول با بیان اینکه در سال جاری هر کیلوگرم گندم از کشاورزان به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری می شود، یادآور شد: کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند، به ازای هر تن گندم تحویلی یک ملیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه حمل و نقل دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است، افزود: از این میزان ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای چهار درصد فقط در سیلوی "ولایت" شهرستان سلطانیه تحویل گرفته می شود، گفت: محموله های گندم بالای پنج تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از پنج تن در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون های روستایی) قابل تحویل است.

زمانی اظهار داشت: پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۳۶۰ هزار تن محصول از گندمکاران زنجانی به صورت تضمینی خرید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.