دستگیری فروشنده پرندگان شکاری در شیراز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیراز گفت: شخصی که در چهار راه مشیر شیراز اقدام به فروش پرندگان شکاری می‌کرد، دستگیر شد.

کامران اسلاملو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز اظهار کرد: شخصی که در ساعات شبانه در چهار راه مشیر اقدام به فروش پرندگان شکاری می‌کرد توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز دستگیر شد.

 او با تقدیر از همکاری کلانتری عباسیه در دستگیری این فرد متخلف، اضافه کرد: از او ۲ عدد جغد و یک عدد دلیجه کشف و ضبط شده است.

 اسلاملو افزود: با تعامل بسیار خوبی که محیط زیست شهرستان با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دارد متخلف فروشنده غیرمجاز پرندگان شکاری دستگیر و با دستور قاضی کشیک روانه زندان شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز از شهروندان در خواست کرد هرگونه تخلفات زیست محیطی را در هر ساعت از شبانه روز به محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرندگان شکاری در رأس یکی از هرم‌های غذایی چرخه طبیعت هستند، ادامه داد: این پرندگان بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و از ازدیاد غیرقابل کنترل آن‌ها جلوگیری می‌کنند و زنده گیری آن‌ها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آن‌ها می‌شود.

 اسلاملو با اشاره به اینکه با تغییر فصل در نیم کره شمالی زمین، پرندگان شکاری و برخی دیگر از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای بقای خود مهاجرت به مناطق گرمسیر را آغاز می‌کنند، افزود: این پرندگان بخشی از سال را در مناطق این شهرستان می‌گذرانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار