برگزاری نشست هم‌اندیشی «نقش فرش و صنایع دستی در توسعه پایدار» در آذربایجان شرقی

همزمان با روز جهانی صنایع دستی و روز ملی فرش، نشست ملی هم‌اندیشی با عنوان «نقش فرش و صنایع دستی در توسعه پایدار» در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و خوزستان برگزار شد.

در این نشست در خانه شربت اوغلی شهر تبریز، صاحب‌نظران و فعالان برجسته حوزه فرش و صنایع دستی ایران در بخش‌های تولید، صادرات و گردشگری نظرات خود را اعلام کردند.
مدرس، محقق، کارشناس فنی و تولید کننده فرش سخنران اصلی این هم اندیشی با بیان اینکه حوزه فرش دستبافت آذربایجان شرقی با وجود بزرگ‌ترین بازار‌های سنتی به ویژه بازار مظفریه در تبریز و ثبت شهر تبریز به عنوان پایتخت فرش دستبافت جهان، مزیت‌های زیادی برای توسعه دارد گفت: رونق بخشی به فرش تبریز و آذربایجان از مسیر صادرات این محصول می‌گذرد.

روفه گر حق، تولید کنندگان و تجار قدیمی فرش تبریز را جهادگران این صنعت می‌داند و عقیده دارد عدم حضور آنان باعث بی رونق شدن صنعت فرش است.

چهره ماندگار فرش استان و عضو انجمن ملی فرش با تاکید بر اینکه امروز برای رونق بخشیدن به صنعت فرش به حضور جدی صاحبان اصلی فرش و اساتید این صنعت و بکار بستن تجاربشان بخصوص تجارب تجاری و بهره گیری از دیپلماسی تجاری فرش نیاز داریم گفت:سابق بر این نام‌هایی در صنعت فرش تبریز کار می‌کردند که هر کدام به نوبه خود چرخ بخشی از این صنعت را به گردش در می‌آوردند.

وی با اعلام اینکه شهر تبریز شهری است که در حوزه فرش پیشرو است و سرمایه انسانی که در تبریز وجود دارد در هیچ کجای ایران چنین تنوعی نیست تصریح کرد:باید میراث دار شایسته‌ای برای فرش تبریز باشیم تا توسعه پایدار هم اتفاق بیافتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.