منافی: اورونوف می‌تواند خط دفاع ایران را تحت فشار بگذارد

کارشناس فوتبال گفت: به نظرم اورونوف بازیکن سطح بالایی است و می‌تواند خط دفاع تیم ملی کشورمان را تحت فشار قرار بدهد.

جواد منافی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: ما قبلا هم با این تیم بازی کردیم و فکر می‌کنم می‌تواند حریف سختی برای ایران باشد، چون بازیکنان خوبی دارد و چند بازیکن این تیم  در ایران بازی می‌کنند و همدیگر را می‌شناسند. به نظرم بازیکنانش می‌دانند تیم ملی ایران با چه روشی بازی می‌کند و بازی سنگینی را پیش رو داریم. تیم‌های ترکمنستان و هنگ کنگ حریفانی نیستند که تیم ملی در مقابلشان محک بخورد، اما بازی با ازبکستان خیلی مهم است.

منافی درباره اینکه تقابل اورونوف و مارشاریپوف با بازیکنان ایران را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اورونوف نشان داده که بازیکن باکیفیتی هست و بازی‌های خوبی برای پرسپولیس انجام داده است. او از لحاظ تکنیکی و هوش فوتبالی بازیکن سطح بالایی است. من فکر می‌کنم او می‌تواند خط دفاع تیم ملی کشورمان را تحت فشار قرار بدهد. مارشاریپوف هم بازیکن باکیفیت و تکنیکی است. آنها با بازی در لیگ ایران به خوبی بازیکنان ما را می‌شناسند. این بازی هم محک خوبی برای این ۲ بازیکن است که مقابل ایران قرار می‌گیرند و هم محک خوبی برای خط دفاعی تیم ملی ما است.

کارشناس فوتبال درباره اینکه استفاده قلعه نویی از بازیکنان جوان را در تیم ملی چطور ارزیابی می‌کند، گفت: استفاده از جوانان بسیار کار خوبی است. برای بازی با تیم‌های هنگ کنگ و ترکمنستان که می‌دانیم شرایط خوب است باید چند بازیکن جوان کم کم در شرایط بازی قرار بگیرند. آریا یوسفی و محمد قربانی بازیکنان تیم ملی  امید بودند که بازیکنان باکیفیتی هستند. به هر حال باید شرایط بازی برای این بازیکنان فراهم شود، چون آینده فوتبال ایران هستند. من روش قلعه نویی را می‌پسندم و فکر می‌کنم که کار خوبی را انجام داده است.

او درباره اینکه استفاده از جوانان هم باعث شد که در بازی با هنگ کنگ گل بخوریم، گفت: بازی دادن به جوانان چنین ریسکی هم دارد و باید این ریسک را بپذیریم. بازیکنان جوان اشتباه می‌کنند و آنها باید امتحان خود را پس بدهند تا به بازیکنان باکیفیت تبدیل شوند. اگر هم بگوییم که نباید جوانان اشتباه کنند، استفاده از آنها کار درستی نیست.

منافی درباره اینکه برگ برنده بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی ازبکستان چیست، گفت: بازیکنان باکیفیتی در خط جلو داریم و سردار آزمون و مهدی طارمی جزو بهترین‌های آسیا هستند و تیمی در آسیا نمی‌بینم که خط حمله اش آن قدر باکیفیت و خوب باشد و  این ۲ نفر هر دفاعی را می‌توانند تحت فشار قرار بدهند و به هر تیمی در آسیا گل بزنیم. وجود این ۲ بازیکن نعمتی برای تیم ملی ما هست و هم سردار آزمون و هم مهدی طارمی بازیکنان بین المللی ما هستند و شخصیت به تیم ملی ما می‌دهند و کیفیت بازی ما را بالا می‌برند.

کارشناس فوتبال درباره پیش بینی اش از  نتیجه بازی ایران و ازبکستان گفت: به نظرم بازی جاندار و باکیفیتی خواهد بود و امیدوارم با برد تیم ملی به پایان برسد.

او درباره اینکه مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ سخت‌تر می‌شود، گفت: صددرصد این اتفاق می‌افتد و جزو تیم‌های آسیایی هستیم که کیفیت خوبی داریم و باید به جام جهانی صعود کنیم. از این مرحله بالا رفتیم باید ببینیم بازی‌ها به چه صورت می‌شود. امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید و باز هم به جام جهانی صعود کنیم. من فکر نمی‌کنم مشکل خاصی برای صعود داشته باشیم.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار