واکنش دیرهنگام گوترش به قتل‌عام صد‌ها فلسطینی برای آزادی ۴ اسیر صهیونیست

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد دبیرکل قتل عام صد‌ها فلسطینی برای آزادی چهار صهیونیست در اردوگاه النصیرات را محکوم کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شهید شدن حدود ۳۰۰ غیرنظامی فلسطینی و زخمی شدن صد‌ها نفر توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی در جریان عملیات آزادسازی ۴ اسیر صهیونیست در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوار غزه را محکوم کرد.

براساس گزارش القدس العربی، این امر بر اساس آنچه استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از مقر سازمان ملل در نیویورک گزارش داد، بیان شد. دوجاریک گفت: دبیرکل سازمان ملل از آزادسازی ۴ اسیر اسرائیلی استقبال کرد، اما از کشته شدن حدود ۳۰۰ غیرنظامی فلسطینی و مجروح شدن صد‌ها نفر دیگر در جریان این عملیات ابراز تاسف و آن را محکوم کرد.

دوجاریک با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گفت که بیمارستان‌های منطقه پس از عملیات رژی صهیونیستی غرق خون شده‌اند. این مقام سازمان ملل اظهارات گوترش را ابلاغ کرد که بهترین راه برای بازگرداندن اسرای صهیونیست، مذاکره و بازگشت به افق مساعد برای راه حل دو کشوری است. 

دوجاریک بر اهمیت حداکثر حفاظت از غیرنظامیان در غزه  تاکید و هر تلفات جانی را غم انگیز تلقی کرد. او توضیح داد که سازمان ملل خواستار ضرورت کار بر روی این موضوع مطابق با آنچه که توسط حقوق بین‌الملل بشردوستانه تضمین کرد، است.

دوجاریک در پاسخ به سوالی مبنی بر گزارش‌هایی مبنی بر ورود سربازان صهیونیستی با کامیون‌های کمک‌رسان که از اسکله شناور آمریکا و با کمک نظامیان آمریکایی به اردوگاه در جریان عملیات، گفت: آنها اطلاعات خاصی ندارند.

این درحالی است که برنامه غذای جهانی که یکی از زیر مجموعه‌های سازمان ملل است روز گذشته اعلام کرد به دلیل مشکلات امنیتی که اسکله شناور آمریکا دارد، دیگر از این طریق برای مردم غزه کمک ارسال نمی‌کند. خبرگزاری آمریکایی آکسیوس نیز بعد از حملات رژیم صهیونیستی به النصیرات فاش کرد آمریکا در این عملیات حضور مستقیم داشته است.

بر اساس اعلام دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه، روز شنبه در قتل عام نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از حمله توپخانه‌ای و هوایی خشونت آمیز به اردوگاه النصیرات در غزه، ۲۷۴ فلسطینی شهید و بیش از ۶۹۸ نفر زخمی شدند که موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها را به همراه داشت.

این در حالی صورت گرفت که ارتش اشغالگر اسرائیل ۴ اسیر غیرنظامی را که در دست حماس بودند آزاد کرد، در حالی که گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش اعلام کرد که این بمباران که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها فلسطینی شد. همچنین منجر به کشته شدن ۳ اسیر اسرائیلی شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
قانون، قانون جنگله،
اسرائیل وامریکا فقط حرف زور می‌فهمن،
اسراییل رو فقط باید کشت وکشت وکشت کشت!!!!!!!
آخرین اخبار