کاهش طلاق با بهارنکو از استان فارس تا ایران

مراسم راه اندازی مؤسسه بهارنکو در ارومیه، با حضور مدیرعامل گروه موسسات خانواده بهارنکو و جمعی دیگر از نمایندگان و مسئولان استانی برگزار شد.

در این ویژه برنامه مدیر عامل گروه موسسات بهارنکو با بیان اینکه ازدواج، یک مرحله مهم و کلیدی در زندگی انسان به شمار می‌رود، اظهار کرد: در بعضی مواقع افراد با تصمیم گیری احساسی و بدون مشورت گرفتن از یک فرد آگاه در آن شکست‌های جبران ناپذیری میخورند. 

حمید مقامی با اشاره به اینکه هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب مناسب بوده، خاطر نشان کرد: این مرحله مهمترین مرحله مشاوره ازدواج است، زیرا جنبه پیشگیری داشته و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود.

او افزود: به همین منظور بهارنکو با هدف اشائه خدمات خود که آموزش و افزایش مهارت به زوجین بوده، سی و دومین نمایندگی خود و در واقع اولین نمایندگی برون استانی خود را در استان آذربایجان غربی_شهرستان ارومیه راه اندازی کرد. 

مقامی با اشاره به اینکه راهبرد بهارنکو طی سال ۱۴٠۲ وسعت خدمات خود به زوجین سراسر کشور بوده، گفت: که اولین چراغ اجری این طرح پس از سی و یک نمایندگی استان فارس در استان آذربایجان غربی روشن شد. 

او با بیان اینکه بهارنکو از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح موفق ملی در کاهش طلاق معرفی شده است، گفت: همچنین این طرح موفق به کاهش ۲۹ درصدی طلاق‌های زیر پنج سال زندگی مشترک در شیراز نیز شده است.

مدیر عامل گروه موسسات بهارنکو بیان کرد: گسترش چنین اقدامات مردمی که دارای پشتوانه علمی و دانشگاهی بوده به قطع می‌تواند تاثیرات به سزایی را در کاهش آسیب طلاق در سطح کشور داشته باشد.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز به اهمیت اجرای این طرح اشاره نمود.

محمد امین ولی زاده بیان کرد: این مجموعه با بکارگیری نیرو‌های مجرب و متخصص در حوزه‌های فعالیتی، به ارائه خدمات به بهترین وجه ممکن خواهد پرداخت.

او در پایان جهت جذب نیرو‌های خبره و حمایت از این طرح به شکل جامع از سمت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعلام آمادگی کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز در این مراسم عنوان کرد: سرفصل‌های کامل تر، آموزش‌های تخصصی‌تر در موضوعات سبک زندگی و مهارتی به زوجین در کلاس‌های هنگام ازدواج توسط بهارنکو استان فارس، ما را تشویق در اجرای این طرح در استان آذربایجان غربی کرد. 

حجت الاسلام طاهری هدف از اجرای بهارنکو را ارتقاء کیفیت آموزش و سبک زندگی زوجین و راهنمایی آنان در مسیر تحقق زندگی مشترک موفق بیان کرد. 

او به این مهم نیز اشاره داشت که محیط امن و فضای حمایتی این مرکز سبب شده تا زوجین با اطمینان خاطر مراجعه نموده و خدمات خود را دریافت و با مدیریت هرچه بهتر بنای زندگی شان را محکم‌تر پایه گذاری کنند.

مسئول نمایندگی بهارنکو ارومیه در ادامه به فعالیت‌ها و خدمات مؤسسه بهارنکو ارومیه، از جمله روانشناسی، مشاوره خانواده، آموزش‌های پیش، حین و پس از ازدواج، بهداشت جنسی و سلامت باروری، کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، اقتصاد خانواده و ... نیز اشاره نمود. 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری همچنین گسترش بهارنکو را در سطح استان آذربایجان غربی را از اهداف جدی خود برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار