مراسم تشییع پیکر آیت‌الله طه محمدی در همدان

مراسم تشییع پیکر آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده پیشین ولی‌فقیه در استان همدان با حضور جمع زیادی از طلاب، روحانیان، مسئولان و مردم همدان برگزار شد.

امام جمعه همدان در این مراسم با تأکید بر اینکه مردم همدان قدردان «آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی» هستند، گفت: در ایام انتخابات اخیر خبرگان رهبری اخلاق بزرگوارانه را در عرصه انتخابات از ایشان دیدیم که این درسی است برای کسانی که در عرصه سیاست و مسئولیت هستند که اخلاق محوری و کار برای خدا الگوی آنها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تأکید بر اخلاق محوری و خدا محوری در عرصه سیاست و مسئولیت، تأکید کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و این رفتار آیت‌الله طه محمدی درسی است برای کسانی که در عرصه سیاسی حضور دارند.

او با بیان اینکه آیت‌الله طه محمدی در سال ۶۲ برای اقامه نماز جمعه شهر فامنین حضور یافت، گفت: ایشان در سال ۸۳ امامت جمعه شهر همدان و نمایندگی ولی فقیه استان همدان را برعهده داشت.

امام جمعه همدان گفت: در طول ۱۴ سالی که به عنوان امام جمعه در همدان حضور داشت فعالیت‌های اجتماعی، علمی و حضور در یادواره‌ها و منبر‌ها را داشته و در کنار مردم زحمات زیادی کشیدند و حضور مردم همدان در این مراسم نشان دهنده قدردانی از این شخصیت برجسته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آیت الله محمدی از سال ۴۲ در عرصه فعالیت‌های انقلابی حضور داشت و ترویج فرهنگ اسلام را از همان زمان آغاز کرد.

استاندار همدان هم با بیان اینکه آیت‌الله طه محمدی عمر سراسر خیرو برکت خود را در راه اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت سپری کرد، گفت: آیت‌الله طه محمدی برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه وی استاد اخلاق، الگو و نمونه تقوا در کسوت امام جمعه فامنین و نمایندگی ولی فقیه در استان همدان و ریاست بنیاد بوعلی بود، گفت: وی همواره دغدغه دین و مردم را داشت و بسیار تلاش کرد از انحرافات جامعه جلوگیری کند.

او با بیان اینکه آیت‌الله طه‌محمدی هیچ دلبستگی و وابستگی به مناصب دنیایی نداشت، افزود: وی در حیات طبیه خود در راه خدمتگزاری به مردم و کمک و حمایت از مسئولان همواره تلاش می‌کرد.

با موافقت خانواده آیت‌الله طه محمدی، مکان دفن وی در گلزار شهدای شهرستان همدان و در جوار حضرت آیت‌الله موسوی همدانی (ره) و سردار شهید حاج حسین همدانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار