۶۵۰ میلیارد ریال پرونده مالیاتی در لرستان تعیین تکلیف شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: ۶۵۰ میلیارد ریال پرونده مالیاتی استان از سال گذشته تاکنون در راستای تفویض اختیارات به استان‌ها تعیین تکلیف شده است.

علی محمدی روز سه شنبه در جلسه ویژه رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور با مدیران اقتصادی و مالیاتی لرستان در سالن جلسات این اداره کل گفت: در این راستا حدود هشت هزار و ۷۰۰ پرونده درخواست ثبت و از این مجموع هفت هزار و ۴۳۷ پرونده و شکواییه به مرکز عالی دادخواهی ارسال شده است.

وی اظهار داشت: در نهایت یک هزار و۳۲۱ پرونده رد درخواست، یک هزار و ۶۷۰ پرونده تعدیل مالیاتی و ۵۸۰ پرونده نیز رفع تعارض مالیاتی شد.

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور نیز با بیان اینکه نظام مالیاتی در دوران گذر از روش‌های سنتی به سمت پیشرفته و نوین است افزود: ارایه آموزش‌های حضوری برای کارکنان نظام مالیاتی ضروری است چرا که خطا و عدم اجرای عدالت را کاهش می‌دهد.

حسین تاجمیر ریاحی ادامه داد: این امر به پیشرفت کار‌ها و انجام سریع‌تر امور کمک می‌کند بنابراین برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری برای اعضا ضروری می‌باشد و نیرو‌های جدیدی که وارد سازمان می‌شوند باید آموزش‌های رو در رو را دریافت کنند سپس کار‌های ممیزی را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی، حرفه‌ای و مبتنی بر آموزش‌های تخصصی است عنوان کرد: هر رویه قضایی که در دیوان عدالت اداری صادر می‌شود باید در دوره‌های آموزشی به کارکنان تعلیم داده شود.

تاجمیر ریاحی بر ایجاد وحدت رویه در استان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در دادرسی نیز باید آموزش‌های قوی داده شود و افراد قوی امر تدریس را بر عهده بگیرند تا با اشراف ماموران مالیاتی به دانش‌های مربوطه، جلوی بسیاری از مشکلات گرفته و عدالت در این بخش اجرا شود.

برچسب ها: مالیات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.