معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان قزوین گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین۴۴ میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور هزینه کرده است.

کامبیز شقاقی معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان قزوین گفت: هزار و ۳۰۰ پرونده ناباروری از سال گذشته تاکنون در این مرکز تشکیل شده است و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز در این رابطه ۴۴ میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور هزینه کرده است.

وی افزود: آغاز طرح ارائه خدمات به زوج‌های نابارور از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم صورت گرفت که براساس قوانین مصوب، این خدمات به تعهدات سازمان بیمه گران درمانی استان اضافه شد.

شقاقی ادامه داد: دستورالعمل‌های خرید و ضوابط پوشش بیمه‌ای از مصوبات شورای عالی بیمه سلامت به سازمان‌های بیمه گر ابلاغ شد و عمده خدماتی که به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود در قالب چهار بسته خدمتی از جمله (icsi)، (ivf)، (iui)، (fet) است که زوج‌ها بعد از مراجعه به مراکز درمانی از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه زوج‌های نابارروی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، می‌توانند به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد تامین اجتماعی و حتی غیر قرارداد نیز مراجعه کنند، تاکید کرد: سه قاعده وجود دارد که اگر بیمه شده به مرکز درمانی دولتی مراجعه کند هزینه ۹۰ درصد تعرفه دولتی، در صورت مراجعه به مراکز تحت پوشش غیردولتی نیز ۹۰ درصد تعرفه عمومی نهاد‌های غیردولتی و اگر به بخش خصوصی مراجعه کرد ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی به زوج‌های نابارور پرداخت می‌شود.

این مسئول به خدمات دیگر سازمان تامین اجتماعی در خصوص زوج‌های نابارور پرداخت و افزود: هزینه ۶۸ قلم دارو‌های ناباروری نیز علاوه بر خدمات درمانی طبق دستورالعمل پوشش خدمات ناباروری به زوج‌های نابارور پرداخت می‌شود.

به گفته شقاقی، علی رغم اینکه باید همه مراکز ارایه کننده این خدمات طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی باشند، اما برخی از مراکز خصوصی هنوز وارد این قرارداد نشده اند.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: این حمایت‌ها می‌تواند برای زوج‌های نابارور بسیار امیددهنده و کمک کننده باشد و امیدواریم این طرح به بهترین نحو ممکن در سطح استان قزوین ادامه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.