مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: ۲۱ هزار و ۸۶۸ نفر سال گذشته برای اهدای خون به انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸هزار و ۳۷۲ نفر شرایط اهدای خون را داشتند.

لیلی عاصم‌ آبادی اظهار کرد: از این تعداد، ۹ هزار و ۴۴۳ نفر اهداکننده مستمر، پنج هزار و ۷۶۱ نفر اهداکننده باسابقه و سه هزار و ۱۶۸ نفر اهداکننده بار اولی بوده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۱۷۵ نفر از بانوان استان ایلام نیز موفق به اهدای خون خود شدند.

عاصم‌آبادی یادآور شد: در ۲ ماهه نخست سال جاری هم تاکنون سه هزار و ۶۵۹ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۳۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که سهم اهداکنندگان مستمر یک هزار و ۷۳۴ نفر، با سابقه ۹۵۴ نفر و بار اولی نیز ۳۵۱ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: میزان مراجعه اهداکنندگان خون در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام ادامه داد: میزان خونگیری در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰.۹۹ درصد، مراجعه اهداکنندگان مستمر ۱۱.۳۶ و باسابقه ۲۷.۸۸ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، باتوجه به اینکه شهرستان‌های تابعه استان فاقد پایگاه انتقال خون ثابت است، ۱۰۹ تیم سیار خونگیری با حضور در شهرستان‌های مختلف استان در طول سال گذشته، از چهار هزار و ۵۰۰ نفر خون دریافت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.