آمادگی ثبت احوال برای همکاری با فرمانداری‌ها در برگزاری انتخابات

سرپرست ثبت احوال استان یزد، از آمادگی ثبت احوال برای همکاری با فرمانداری‌ها در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

در نشست سرپرست اداره کل ثبت احوال استان یزد با فرماندار بهاباد مهدی مصدق گفت: اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فقط با شناسنامه یا کارت هوشمند ملی انجام می‌شود و ثبت احوال علاوه بر تحویل شناسنامه‌های تعویضی تا روز انتخابات، آماده همکاری با فرمانداری‌ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با ضریب دقت بالاست. 

وی افزود: رای شرکت کنندگان در انتخابات در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور ثبت خواهد شد. 

سرپرست ثبت احوال استان یزد با تقدیر از فرمانداری بهاباد برای تخصیص اعتبار عمرانی ساخت مامورسرای ثبت احوال این شهرستان، تکمیل آن در سال جاری حمایت دوباره فرمانداری را می‌طلبد تا همکاران ما در سراسر استان بتوانند با فراهم شدن محل اقامت از جاذبه‌های بهاباد دیدن کنند. 

مصدق گفت: آمار ولادت نوزادان بهاباد در دو ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهل درصد رشد داشته، اما آمار ازدواج همچنان کاهشی است. 

فرماندار بهاباد نیز گفت: اداره ثبت احوال شهرستان همیشه از جمله ادارات پرکار، بی حاشیه و بدون شاکی است. 

علیرضا تیموری افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در سال‌های اخیر مهاجرپذیر شده، دقت در صدور مدارک هویتی آنها بیش از پیش حائز اهمیت است. 

وی ادامه داد: انجام زایمان در مرکز استان و به دنبال آن دریافت شناسنامه نوزاد از اداره یزد و همچنین برگزاری مجالس عروسی در تالار‌های مرکز استان که ثبت ازدواج خارج از شهرستان را در پی دارد باعث کاهش تعداد ولادت‌ها و ازدواج‌های ثبتی بهاباد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.