فعالیت ۱۲ هزار و ۳۵۷ کارگر ساختمانی بیمه شده در قزوین

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین گفت: ۹۱۲ هزار و ۲۳۷ قزوینی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این میان ۱۲ هزار و ۳۵۷ نفر کارگر ساختمانی هستند.

حمید کوزه گر‌ها مدیرکل تامین اجتماعی قزوین گفت: قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب نهم آبان ماه ۸۶، کارگران شاغل در کار‌های ساختمانی اعم از ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب مربوط به ساختمان، به ترتیب مندرج در این قانون با نام‌نویسی و اخذ کد ملی نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۹۳ هزار و ۶۵۷ بیمه شده اجباری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این استان قرار دارند، اضافه کرد: ثبت نام بیمه تامین اجتماعی کارگران توسط کارفرما در بخش بیمه اجباری قرار دارد و تمامی کارفرمایان باید نیرو‌های شاغل در کارگاه‌های خود را به بیمه معرفی کنند، کارگران ساختمانی با در دست داشتن مدارک بیمه به دفاتر خدمات سازمان مراجعه کرده و پس از انجام معاینات پزشکی و کامل کردن مدارک توسط کارفرما، سابقه بیمه برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول در خصوص نقص عضو و از کارافتادگی کارگران ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی، تاکید کرد: بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک معالج غیرقابل علاج تشخیص داده شوند، پس از انجام خدمات توانبخشی و اعلام نتیجه توانبخشی یا اشتغال، چنانچه براساس نظر کمیسیون‌های پزشکی ماده ۹۱ قانون، توانایی خود را به طور کامل و یا ناقص از دست داده باشند، ازکارافتاده شناخته خواهند شد در حالی که نرخ حق بیمه واریزی برای بیمه اجباری، اختیاری و مشاغل آزاد ۱۸ درصد است.

کوزه گر‌ها به تشریح شرایط ثبت نام بیمه اختیاری تامین اجتماعی پرداخت و گفت: این نوع بیمه برای افرادی است که تحت پوشش هیچ بیمه خاصی نیستند و استفاده از این بیمه شرایط خاصی از جمله داشتن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت بیمه و سن کمتر از ۵۰ سال را شامل می‌شود.

به گفته وی، ۶۷ درصد جمعیت قزوین تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این مساله بیانگر صنعتی و کارگری بودن این استان است.

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با هشت شعبه در قزوین در حوزه الکترونیک نیز پیشگام عمل کرده است، افزود: یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان کشاندن کار‌ها به سمت الکترونیکی شدن بوده تا از حضور افراد به شعب جلوگیری شود، در حال حاضر نیز ۴۲ خدمت به صورت هوشمندسازی و غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی قزوین تعبیه شده که امیدواریم در آینده نزدیک ۱۰ نوع خدمت جدید دیگر نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

۸۸ هزار و ۷۷۰ مستمری بگیر و ۲۶۸ هزار و۷۷۲ بیمه شده اصلی به همراه ۱۸ هزار و ۸۴۱ کارگاه فعال این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار