قم آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است

قم در حالی آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود که ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط شرکت درآن هستند و ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار نیز جهت برگزاری آن پیش‌بینی شده‌است.

همچنین ارتقای حوزه انتخابیه قم به سه حوزه اصلی نیز از نکات مهم و قابل توجه این استان در برگزاری انتخابات پیش رو است.

فرماندار قم  بیان کرد: برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ۷۴۷ صندوق ثابت و سیار در سطح استان قم پیش‌بینی شده‌است.

عباس ذاکریان عنوان کرد: از این بین ۶۲۰ صندوق ثابت و ۷۱ صندوق نیز سیار است که روز هشتم تیرماه در سطح استان فعال خواهد شد.

او ادامه داد: از مجموع ۷۴۷ صندوق، ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، دایر می‌شود.

 

دبیر ستاد انتخابات استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در انتخابات پیش رو افزون بر ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط رأی‌دادن هستند.

حسن محبوبی ادامه داد: برای نخستین‌بار در برگزاری انتخابات، استان قم دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک شده‌است درحالی‌که تا پیش از این انتخابات در قالب یک حوزه اصلی قم و ۲ حوزه فرعی کهک و جعفرآباد برگزار می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با شروع تبلیغات داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت ستاد‌های داوطلبان انتخابات در استان قم، مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

فرماندار کهک نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در انتخابات پیش رو، شهرستان کهک زیرمجموعه شعب استان قم نیست و به‌عنوان یک شعبه اصلی و مستقل این انتخابات را برگزار خواهد کرد.

علیرضا گلچین پور با اشاره به آمادگی‌های انجام شده جهت برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: این حوزه انتخابیه شامل کهک و ۱۸ روستای این شهرستان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این انتخابات ۲۸ صندوق رأی در سطح شهرستان و سایر بخش‌ها و روستا‌های کهک، فعال خواهد شد.

کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.

تمام روستا‌های شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

وزارت کشور اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و براین‌اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.