افتتاح کاروانسرای ایوانکی با کاربری اقامتی

کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و با کاربری اقامتی و پذیرایی افتتاح شد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا بنا‌های تاریخی کشور در مراسم افتتاح این کاروانسرا گفت: این بنا با مدیریت صندوق توسعه، احیا، با مشارکت بخش خصوصی احیا شده و در قالب هتل سنتی با کاربری اقامتی ـ پذیرایی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان، آماده خدمات رسانی به زائران حرم امام هشتم و گردشگران است.

شهاب طلایی با بیان اینکه این کاروانسرا دو سالن مجزا برای مراسم و پذیرایی با ظرفیت ۳۰۰ نفر دارد گفت: با افتتاح این کاروانسرا تعداد ۲۴ اتاق اقامتی سنتی با ظرفیت ۸۰ نفر به امکانات گردشگری استان افزوده می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در این کاروانسرا نیز خبر داد وگفت: راه‌اندازی این مجموعه، علاوه بر اینکه موجب رونق منطقه و افزایش گردشگر می‌شود، به طور مستقیم نیز برای ۶۸ نفر شغل ایجاد کرده است.

ساختمان این کاروانسرا از سنگ و آجر بنا شده و دارای تزیینات آجر کاری است، همچنین این کاروانسرا از نظر معماری چهار ایوانی است که دارای پلانی مربع شکل و به صورت شرقی – غربی است.

  این کاروانسرا از معروف‌ترین کاروانسرا‌های استان سمنان است که قدمت آن به دوره صفوی بازمی‌گردد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران و با شماره ۱۷۶۳ به ثبت رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.