رئیس هیات بسکتبال استان تهران:

تهران فقط یک سالن اختصاصی بسکتبال دارد

محمدپور گفت: سالن شیخ الاسلام ورزشگاه حیدرنیا تهران فقط به صورت اختصاصی در اختیار بسکتبال است و ما کلیه مسابقات را در همین سالن برگزار می‌کنیم.

جعفر محمدپور رئیس هیات بسکتبال استان تهران در خصوص بازسازی سالن بسکتبال ورزشگاه شهید حیدرنیا در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سالن ورزشی شیخ الاسلام ورزشگاه شهید حیدرنیا از سال ۱۳۶۱ که به بهره داری رسیده بود فقط کار‌های جزئی برای نگهداری آن انجام شده بود و پس از ۴۳ سال مورد بازسازی قرار گرفت. کف این سالن اصلا استاندارد‌های لازم را نداشت و ورزشکاران  زیادی در سال ها اخیر در این سالن آسیب دیدند و برخی حتی دیگر این ورزش را بوسیدند و کنار گذاشتند و به همین دلیل تلاش کردیم تا این سالن بازسازی شود چرا که این سالن خانه بسکتبال تهران و به نوعی حتی ایران است.

او در خصوص تعداد سالن‌های اختصاصی بسکتبال در تهران گفت: سالن شیخ الاسلام ورزشگاه حیدرنیا در استان تهران فقط به صورت اختصاصی در اختیار بسکتبال است و ما کلیه مسابقات در همه‌ای رده‌ها در بخش‌های آقایان و خانم‌ها استان تهران را در همین سالن برگزار می‌کنیم و خیلی پیگیری کردیم که سالن دیگری را نیز در اختیار داشتیم، اما این اتفاق نیفتاد. استان تهران با توجه به جمعیت چند میلیونی اش از نظر اماکن و تجهیزات ورزشی واقعا در مضیقه است.

محمدپور بیان کرد: در سال‌های گذشته افرادی مایل بودند که سالن‌های بسکتبال بسازند و به اداره کل ورزش نیز مراجعه کرده بودند، اما برخی موانع قانونی متاسفانه وجود دارد که اسپانسر‌ها و باشگاه ها عطای این کار را به لقایش می‌بخشند. برای مثال سالن شهید کشوری در شهرقدس توسط باشگاه مهرام ساخته شد و به اماکن ورزشی استان تهران اضافه شد. خوشبختانه ماه گذشته یکی از باشگاه‌ها  برای ساخت سالن به دنبال گرفتن زمین در استان تهران بودند و تاییدیه‌ای را از هیات بسکتبال گرفتند.

رئیس هیات بسکتبال استان تهران در خصوص وضعیت تیم‌های پایه بسکتبال گفت: سال گذشته در تیم‌های ملی نوجوانان در بخش دختران و پسران ۶ و ۵ بازیکن شان از ۱۲ نفر در تیم‌های تهرانی بودند و از سال ۱۴۰۱ ما جهش خوبی داشته ایم و با حمایت فدراسیون امیدواریم بازیکنان شایسته‌ای را به تیم‌های ملی معرفی کنیم.

در پایان این مراسم با حضور علی جوادی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از تعدادی از پیشکسوتان بسکتبال استان تهران تجلیل شد.

تجلیل از پیشکسوتان بسکتبال استان تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار