مشکلات روستاهای صرم، سیرو و ونارچ بررسی شد

استاندار قم امروز به منظور بررسی مشکلات سه روستای صرم، سیرو و ونارچ در شهرستان کهک حضور یافت.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم امروز با حضور در سه روستای سیرو، صرم و ونارچ شهرستان کهک مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کرد.

استاندار با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات این سه روستا در حوزه زیر ساخت‌هایی مانند برق، گاز تلفن و آسفالت جاده‌ها و ورودی این روستا‌ها است، گفت: مدیران مربوطه استانی باید تمام همت خود را به کار بگیرند تا مشکلات این روستا‌ها ظرف یک ماه آینده حل شود.

وی افزود: روند حل مشکلات اهالی این سه روستا رصد می‌شود و مشکلات عمومی مطرح‌شده توسط مردم پس از دو ماه دوباره بررسی خواهد‌شد تا ببینیم چه مقدار از مصوبات و طرح‌های مورد نیاز روستا‌ها اجرایی شده است.

استاندار به موضوع نحوه واگذاری زمین برای ساخت مسکن روستایی اشاره کرد و بیان داشت: واگذاری زمین در روستا‌ها بر اساس آیین نامه جدید تا یک ماه آینده از طرف استانداری اطلاع رسانی و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در آیین نامه جدید، زمین با دو شرط بومی بودن در روستا و متاهل بودن واگذار خواهد شد. 

آقامیری تاکید کرد: به مالکان زمین‌های واگذار شده اجازه خرید و فروش داده نمی‌شود و حتی کسانی که در گذشته زمین دریافت کرده‌اند و دچار تخلفاتی شده اند با آنان برخورد و زمین‌ها به افراد واحد شرایط واگذار می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی معادن، شرکت‌ها و نواحی صنعتی بر اساس قانون گفت: این دسته از صنایع باید بر اساس مسئولیت اجتماعی به وظایف خود عمل کنند و در بهسازی زیر ساخت‌های مناطق روستایی باید یاری رسان باشند و هزینه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار