مازندران پیشتاز در تولید کیوی کشور

مازندران به‌عنوان قطب تولید کیوی کشور، در سال‌های اخیر شاهد تحولات چشمگیری در این حوزه بوده است.

مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران به‌عنوان قطب تولید کیوی کشور، در سال‌های اخیر شاهد تحولات چشمگیری در این حوزه بوده است، در دولت سیزدهم، با تلاش و برنامه‌ریزی‌های جهاد کشاورزی و همراهی باغداران و زنجیره تولید، شاهد جهش ۲۲ درصدی در تولید کیوی در این استان هستیم.

او افزود: تولید ۱۸۰ هزار تن کیوی در دولت یازدهم و دوازدهم و ۲۲۰ هزار تن از این محصول در دولت سیزدهم دستاورد ارزشمند و حاصل عوامل متعددی ازجمله: اعطای تسهیلات، یارانه و نهاده‌های کشاورزی به باغداران، احداث و نوسازی باغ‌های کیوی، سردخانه‌ها و واحد‌های تبدیلی، آموزش باغداران و استفاده از روش‌های نوین باغداری، تعهد و تلاش باغداران برای افزایش تولید و ... بوده است.

مومنی با اشاره به این مطلب که جهش تولید کیوی در مازندران، فواید متعددی برای استان و کشور به همراه داشته است افزود: تأمین نیاز داخلی، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و ... گوشه‌ای از فواید افزایش تولید این محصول بوده است.

او گفت: جهاد کشاورزی مازندران با تعهد به ادامه این روند، در تلاش است تا در سال‌های آینده شاهد جهش‌های بیشتری در تولید کیوی در استان باشد.

کیوی، یکی از محصولات باغی باارزش اقتصادی بالا در استان مازندران است که به دلیل طعم دلنشین و خواص تغذیه‌ای فراوان، از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است.

تولید کیوی در مازندران، نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه پایدار در این استان ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.