سوریه علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است

استاد دانشگاه دمشق مطرح کرد: سوریه علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای بازسازی و توسعه علمی خود است.

عبدالله هاشم درحاشیه بازدید هیئت دانشگاهی و اقتصادی سوریه از دومین نمایشگاه «آبادیران» با شعار نوآوری برای پیشرفت ایران با حضور در غرفه جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه علم و فناوری است و سوریه علاقه‌مند به استفاده از این ظرفیت‌ها برای بازسازی وتوسعه علمی خود است، افزود: سوریه علاقه‌مند است در حوزه ظرفیت‌سازی در اقتصاد با کمک فناوری اقدام کند و در این حوزه خصوصا دربخش ساختمان‌سازی درصدد بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها برای سرعت بخشیدن به بازسازی سوریه با بهترین امکانات فنی و علمی است.

وی با بیان اینکه سوریه انجمن‌های فعالی درحوزه ساختمان‌سازی دارد و این انجمن‌ها مشتاق استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه ساختمان‌سازی هستند، ازپیشرفت علمی کشورمان در این حوزه ابزار مسرت کرد و گفت: امیدواریم با تبادل علمی میان شرکت‌‌ها و انجمن‌های سازندگان ساختمان درسوریه با شرکت‌های ایرانی فناور در این حوزه بتوانیم ساختمان‌‌های مناسبی درسوریه ساخته شود که ازفناوری‌های روز بهره‌مند باشند.

این استاد دانشگاه به ظرفیت‌‌های گردشگری کشورمان و اشتراکات فرهنگی میان ایران وسوریه اشاره کرد وافزود: استفاده از فناوری‌های مختلف درصنعت گردشگری و نیز ایجاد اقتصاد پایدار در گردشگری ایران سبب شده است بتوانیم از الگوهایی که فناوری در حوزه گردشگری در اختیار بهره برداری این عرصه قرار می‌دهد استفاده کنیم. مجموعه جهاد دانشگاهی توانسته است در این بخش با ارائه فناوری‌های ساده در مناطق گردشگری و روستایی خود علاوه بر ایجاد جاذبه‌های گردشگری جدید، زمینه ایجاد اقتصادی پایدار و درآمد‌زایی را برای بهره‌برداران از این طرح‌ها فراهم کند که این موضوع می‌تواند الگوی خوبی برای گردشگری در سوریه باشد.

جهاد دانشگاهی پیشران توسعه سوریه 

عبدالهاشم در ادامه با بیان اینکه حضور مجموعه‌ای علمی و دانشگاهی سوریه در نمایشگاه آبادیان سبب افزایش شناخت محققان و مجموعه‌های علمی سوریه با ظرفیت‌‌ها علمی ایران خواهد شد، گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای بزرگ و منسجم است که می‌توان با برقراری تعامل و ارتباط میان مسئولان سوری و ایرانی زمینه را برای تحقق آنچه که در برنامه‌های توسعه‌ای سوریه داریم محقق کند.

استاد دانشگاه دمشق اضافه کرد: سوریه در حال بازسازی است وبه دنبال طراحی شهری و منطبق با استانداردهای بین‌المللی برای ساختن آینده سوریه هستیم. جهاد دانشگاهی با توان علمی و تحقیقاتی وسیعی که در سال‌های گذشته آن را کسب کرده است می‌تواند در این مسیر نقش آفرینی جدی‌تری در ساخت آینده سوریه داشته باشد.

وی تاکید کرد: شرکت‌‌های دانش بنیان جهاد دانشگاهی می‌بایست برای حضور بین‌المللی درعرصه‌‌های مختلف به سمت تجاری کردن برندها و نشان‌های تجاری خود حرکت کنند. این اقدام سبب می‌شود کشورهایی که به فناوری و تکنولوژی این شرکت‌ها نیاز دارند بتوانند ازخدماتی که ازسوی آنان ارائه شده استفاده کنند. جهاد دانشگاهی در این مسیر اقدامات خوبی را انجام داده است و باید آن را ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.