افزایش اهدای عضو در همدان

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در این استان صورت گرفته است.

ویدا سمیعی افزود: بخش نخست اهدا کنندگان عضو شامل بیماران مرگ مغزی ناشی از سوانح رانندگی است که هشت مورد از اهدا کنندگان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بیماران مرگ مغزی با آمبولانس ویژه به بیمارستان سینا تهران برای اهدا و پیوند عضو اعزام می‌شوند و طبق قرارداد در صورت وجود گیرنده عضو در استان، کلیه‌ها به همدان بازگردانده می‌شود.

سمیعی تاکید کرد: پس از تایید مرگ مغزی فرد بیمار توسط تیم پنج نفره از پزشکان متخصص، نسبت به جلب رضایت خانواده‌ها برای اهدای عضو اقدام می‌شود.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدای عضو از افراد زنده نیز برای بستگان درجه یک صورت می‌گیرد که این آمار در ابتدای سال جاری تاکنون چهار مورد و در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰ مورد بوده است.

سمیعی با بیان اینکه اهدای عضو از افراد زنده شامل کلیه‌ها و کبد می‌شود گفت: کبد دارای ۲ لوب (بخش) است و افراد با اهدای یک لوب آن نیز می‌توانند به زندگی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد اهدای عضو داشته ایم گفت: دختر ۱۱ ساله که به علت تومور مغزی و تشنج بستری شده بود با رضایت خانواده چهار عضو بدن شامل قلب، کبد و ۲ کلیه اهدا شد.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین بانوی ۵۶ ساله تویسرکانی چندی پیش به علت تصادف در بیمارستان بستری شد، اما به علت مرگ مغزی با جلب نظر و رضایت خانواده کبد، هر ۲ کلیه و نسوج آن به ۱۲ بیمار نیازمند اهدا شد.

برچسب ها: اهدا عضو ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار