گسترش روابط ایران و واتیکان از طریق حوزه‌های علمیه

سفیر کشورمان در واتیکان گفت: یکی از راه‌های گسترش روابط ایران و واتیکان گسترش روابط و همکاری‌ها از طریق حوزه‌های علمیه و مراکز علمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، سفیر ایران در واتیکان در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور با ارائه گزارشی از ۶ ماه حضور در واتیکان گفت: بحمدالله در دوره جدید تعامل و ارتباطات ارزشمندی میان ایران و واتیکان صورت گرفته است، به طوری که در دیدار با جناب پاپ، ایشان با ابراز خرسندی از حضور یک روحانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، خواستار بازدید بنده از دانشگاه‌های واتیکان شد.

سفیر کشورمان در واتیکان با تاکید بر توسعه همکاری‌ها بین ایران و واتیکان افزود: امسال در آستانه بزرگداشت هفتادمین سالگرد تأسیس روابط سیاسی ایران و واتیکان هستیم و امیدوارم برنامه‌ها و مراسمی شایسته این مناسبت برگزار کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شهید کشورمان بر انجام دیالوگ و گفتگو که پاپ فرانسیس نیز همین نظر را دارد اشاره و اهمیت آن را یاد آور شد.

سفیر کشورمان در واتیکان یکی دیگر از راه‌های گسترش روابط ایران و واتیکان را گسترش روابط و همکاری‌ها از طریق حوزه‌های علمیه و مراکز علمی عنوان کرد و افزود: به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و یک طلبه حوزه علمیه، همیشه تلاش کرده ام در مجامع و محافل مختلف دینی، علمی، فرهنگی واتیکان، در ملاقات‌ها و جمع سایر سفرای کشور‌های اسلامی و غیراسلامی جایگاه حوزه علمیه قم را برای همگان تبیین و نگاه تقریبی آن را تشریح کنم، به طوری که در دیدار با مقامات کلیسای پاپی مقرر گردید ارتباطات با مراکز علمی و دانشگاه‌های ایران و واتیکان از جمله سفر‌های شخصیت‌های علمی و دانشی حوزوی و دانشگاهی توسعه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.