مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام:

واحد‌های راکد دامپروری ایلام فعال شوند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: فعال‌سازی واحد‌های راکد دامپروری در راستای افزایش تولید گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد.

سعیدرضا کریمیان در نشست کمیته اقدام مشترک دام استان ایلام، با تاکید بر اینکه بررسی‌های دقیق در خصوص جمعیت دامی استان لازم است، گفت: برنامه‌ریزی و حمایت دولت در مدیریت و افزایش دام مولد در استان بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت دامی به ویژه دام مولد استان از قیمت دام زنده جلوگیری خواهد شد، افزود: مدیریت جمعیت دام‌های سبک، سنگین و مولد استان و عدم صدور مجوز خروج دام زنده از استان، باید پیگیری شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های اصلاح ژنتیک دام در استان، یادآور شد: اجرای طرح‌های ۲ قلو زایی و زایش دام‌ها ۲ باره طی هر سال، زمینه ساز افزایش جمعیت دامی استان به ویژه دام مولد است.

کریمیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲ میلیون رأس دام در استان ایلام وجود دارد، گفت: این میزان در سال‌های گذشته حدود پنج میلیون رأس بوده و صادرات و قاچاق دام زنده زمینه ساز کاهش جمعیت دامی استان شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی لازم مرغداران برای جوجه ریزی در ماه‌های پیش رو، گفت: با توجه به در پیش بودن ایام اربعین، یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی برنامه ریزی شده که در این ایام نیز استان با مشکلی مواجه نشود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به هزینه‌های بالای قیمت خدمات و حمل و نقل در استان، افزود: با توجه به مشخص بودن تعرفه‌ها در این حوزه‌ها، نظارت و بازرسی‌های دقیق در استان باید افزایش یافته و دستگاه‌های نظارتی با دقت نظر بیشتر، پایش و رصد مستمر نسبت به گران‌فروشی، کم‌فروشی و قاچاق داشته باشند.

برچسب ها: دامپروری ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.