ارائه خدمات دامپزشکی رایگان در روز عید قربان

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: کلیه کشتارگاه‌های دام استان در شهرستان‌های آبیک، تاکستان و بوئین زهرا در روز عید قربان فعال بوده و به صورت رایگان در خدمت عموم مردم می‌باشند.

مهدی جلوخانی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ذبح دام در معابر عمومی، مخاطرات بهداشتی، زیست محیطی و اجتماعی به همراه خواهد داشت، در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون تب کریمه – کنگو که فاقد علائم بالینی در دام بیمار می‌باشد، حجاج که قصد ذبح دام در روز عید سعید قربان دارند دام‌های خود را در کشتارگاه ذبح کنند.

وی افزود: در روز عید سعید قربان ۳۱ اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی متشکل از کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی در سطح استان، نظارت‌های بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان به عموم مردم ارائه می دهند.

جلوخانی اضافه کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده، کلیه کشتارگاه‌های دام استان در شهرستان‌های آبیک، تاکستان و بوئین زهرا در روز عید سعید قربان فعال بوده و به صورت رایگان در خدمت عموم مردم می‌باشند و اکیپ‌های دامپزشکی نیز یک روز قبل از عید سعید قربان تجهیز و سازماندهی می‌شوند تا از ساعات اولیه روز عید، خدمات رسانی به عموم مردم را آغاز کنند.

شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان قزوین به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هم استانی‌های محترم می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار