شمار تخت‌های بیمارستانی ایران به ۱۷ هزار تخت رسید

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ و با حمایت ویژه شهید آیت الله رئیسی ۴۹۳ پروژه و بیش از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور ایجاد شد.

سعید کریمی در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در ۳ سال اخیر و با حمایت ویژه شهید آیت‌الله رئیسی ۴۹۳ پروژه و بیش از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی اضافه شد که شاخص‌های این تخت‌ها شامل ۳ هزار تخت icu و ۵۰۰ تخت picu بوده و در کنار آن ۳۸۰ دستگاه با تکنولوژی بالا فعال شده است.

وی تصریح کرد: مشهد با توجه به حضور بیش از ۳۵ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی در طول سال از جایگاه ویژه‌ای در حوزه درمان برخوردار است و بخشی از تخت‌ها و تجهیزات جدید فعال شده در حوزه درمان در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ در شهر امام هشتم (ع) بوده است.

کریمی با بیان اینکه خراسان رضوی از نظر پتانسیل گردشگری سلامت در کشور بی‌نظیر است و مشهد رتبه اول کشور را در این حوزه داراست، خاطرنشان کرد: شهر امام هشتم (ع) انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیرایرانی است و بیشترین تعداد گردشگر سلامت را در میان تمامی شهر‌های کشور در مشهد شاهد هستیم که خود یک امتیاز ویژه برای این شهر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مشهد نقش بسیار پررنگی در پیشرفت حوزه درمان دارد، تأکید کرد: حضور گردشگران سلامت، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش را فراهم می‌آورد و باید از این ظرفیت‌ها در مسیر پیشرفت هر چه بیشتر و بهتر حوزه درمان و تقویت و توسعه زیرساخت‌های آن استفاده کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه از دولت جدید می‌خواهیم که در مسیر تقویت حوزه درمان از جمله تأمین ۳ هزار تخت بیمارستانی مورد نیاز شهر مشهد با تمام توان تلاش کند، تصریح کرد: خراسان رضوی از نظر سرانه تخت از میانگین کشوری پائین‌تر است و علت آن جمعیت زیاد این استان است، اما در همین دولت پروژه‌های زیادی در استان امام رضا (ع) آغاز شد و موافقت اصولی آنها صادر شد و از دولت آینده می‌خواهیم که این طرح‌ها را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار