ضرورت تسهیل در صادرات هفت محصول چهارمحال و بختیاری به چین

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هفت محصول تولیدی در استان قابلیت صادرات را دارد که لازم است پتانسیل‌های صادراتی استان به کشور چین مورد توجه قرار گیرد.

شهرام زارع در همایش بررسی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی کشور چین با استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی اتاق بازرگانی بهبود وضعیت کسب و کار است، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت مشاوران اقتصادی ضروری است.

وی با بیان اینکه مراودات اقتصادی کشور ایران و چین مطلوب است، افزود: اکنون پرواز‌های ایران به این کشور با یک سوم ظرفیت انجام می‌شود، باید تلاش شود تا ارتباط تاجران و تولیدکنندگان در این حوزه تقویت شود. ۷ محصول تولیدی در چهارمحال و بختیاری بیش‌تر از سایر محصولات قابلیت صادرات را دارد. عمده بادام مامایی تولیدی در این استان به هند و از طریق این کشور به آمریکا و اروپا صادر می‌شود، این محصول قابلیت صادرات به چین را دارد.


بیشتر بخوانید


زارع با بیان اینکه محصول گز با کیفیت بالا در این استان تولید می‌شود، یادآور شد: این محصول به هیچ کشوری صادر نمی‌شود، در زمینه بازرگانی در این راستا نیازمند کمک هستیم. محصولاتی مانند پتروشیمی، فولاد، بادام، گز، ماهیان سردآبی، خوراک آبزیان، نساجی و... قابلیت صادرات به کشور چین را دارد، همایش بررسی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی کشور چین با این استان با هدف مورد توجه قرار گرفتن پتانسیل‌های صادراتی این استان به کشور چین برگزار شد، صادرات محصولات این استان به چین انجام نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
استان بام ایران چهارمحال بختیاری میتواند چندین منطقه ویژه بزرگ صنعتی و تجاری داشته باشد و این از ضعفهای استان بسیار مستعد ماست
آخرین اخبار