اکران نسخه عربی فیلم محمدرسول‌الله با دوبله فارسی

نسخه عربی فیلم محمد رسول الله ساخته مصطفی عقاد برای نخستین بار با دوبله فارسی در کوشک هنر اکران خواهد شد.

میثم اخباری مدیر کوشک هنر خبر داد که برای اولین بار و همزمان با ایام عید قربان تا عید غدیر نسخه عربی فیلم «محمد رسول الله» ساخته مصطفی عقاد در ایران اکران می‌شود.

مصطفی عقاد که با نسخه بین‌المللی فیلم «محمد رسول الله» در ایران شهرت دارد، ابتدا این نسخه دیده نشده در ایران را به زبان عربی ساخته بود. عوامل، میزانسن‌ها و ویژگی‌های مختلف این نسخه مشابه نمونه غربی آن است، اما استفاده از هنرمندان عرب زبان در کنار بازیگران هالیوودی باعث شده فضای فیلم، باورپذیرتر و نزدیک‌تر به واقعیت باشد.

در نسخه عربی «محمد رسول الله» که در ایران شناخته شده نیست، به شأن نزول آیات با جزئیات مفصل‌تری پرداخته شده است، اما تاکنون دوبله‌ای برای این اثر وجود نداشته و نسخه با کیفیت آن نمایش داده نشده است.

با در اختیار گرفتن نسخه باکیفیتی از این فیلم، چهره‌های شاخصی، چون اکبر زنجانپور، محمدرضا علیمردانی، کرامت رودساز،  مهبد قناعت پیشه، یگانه رمضانی و … گویندگی این اثر را برعهده گرفته‌اند.

مترجم این فیلم، حسین شایگان است که نسخه هالیوودی محمد رسول الله را ترجمه کرده و خود اذعان دارد نسخه عربی ترجمه بهتری شده است. وی آثار مختلفی از «سال‌های دور از خانه» تا کارتون‌های نوستالژیک بسیاری را ترجمه کرده است.

عوامل آماده‌سازی نسخه دوبله «محمد رسول الله» عبارتند از مترجم: حسین شایگان، مدیر دوبلاژ: سبحان اکرامی، صدابردار: یگانه رمضانی،  صداپرداز: سهیل کرامتی، تهیه کننده و مجری طرح: رضا کرامتی، صداپیشگان: اکبر زنجانپور، نگین کیانفر، محمدرضا علیمردانی، میثم نیکنام،  مهبد قناعت پیشه، مجید آقا کریمی، سبحان اکرامی، کرامت رودساز، داوود حیدری، محسن زرآبادی‌پور، علی اصغر قره‌خانی، مهرداد معمارزاده، خاطره محمودیان، آیدین درویش‌زاده، مهرداد سوری، کوروش زارع پناه، حسن خلقت دوست، ارشیا شریعتی، یگانه رمضانی، فاطمه مهرابی، فرزاد رضایی، بدیع اقدسی، رضا محمدی، امیرحسین سعید نژاد، میلاد مبینی، پویا رجبی، اکرم عبدی، محمدرضا تصمیم، نیکان اسکانی، راوی: رضا خضرایی.

«محمد رسول الله» ساخته مصطفی عقاد از عید قربان تا عید غدیر در کوشک هنر اراضی عباس آباد اکران می‌شود و تهیه بلیت از طریق سایت تیوال امکان پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
در دهه ۶۰ و در زمان جنگ، تلویزیون دو شبکه بیشتر نداشت و برنامه های همین دو شبکه نیز از بعد از ظهر شروع می شد ولی صبح ها شبکهدو مختص اسیران عراقی برنامه به زبان عربی پخش می کرد که یادم هست یکبار به مناسبت یکی از اعیاد مذهبی همین نسخه عربی فیلم محمد رسول الله از تلویزیون برای اسرا پخش شد که برای ما که آن موقع بچه بودیم تعجب برانگیز بود که چرا قیافه بازیگران فیلم فرق کرده!!!!
آخرین اخبار