افزایش ۲۵ درصدی تولید گل‌گاوزبان در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۲۵ درصدی تولید گل‌گاوزبان در استان خبر داد.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان پرتلاش مازندرانی با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود و همچنین حمایت‌های جهاد کشاورزی، موفق به برداشت ۵۰۰ تن از این محصول باکیفیت شدند که این رقم در مقایسه با پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه مازندران به‌عنوان یکی از مناطق مستعد کشت گل‌گاوزبان در کشور، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و بخشی از صادرات این محصول به کشور‌های دیگر ایفا می‌کند، افزود: در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت، عملکرد باغات و تنوع ارقام گل‌گاوزبان در استان بودیم که این امر در کنار شرایط آب و هوایی مناسب، منجر به تولید محصول باکیفیت و مرغوب شده است.

هم‌زمان با فصل پاییز، کاشت گل‌گاوزبان، یکی از مشهورترین گیاهان دارویی ایران، در مزارع و باغ‌های استان مازندران آغاز می‌شود. این گیاه دارویی خواص درمانی فراوانی دارد که ازجمله آن می‌توان به آرامش‌بخش بودن، ضد تشنج بودن و ... اشاره کرد.

گل‌گاوزبان همچنین به‌عنوان یک دمنوش گیاهی محبوب در بین مردم ایران شناخته می‌شود. کشت گل‌گاوزبان در مازندران علاوه بر تأمین نیاز داخلی این گیاه دارویی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق روستایی این استان ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.