روند حریق در عرصه‌های طبیعی دهبکری

با حضور و همکاری نیرو‌های داوطلب مردمی با مامورین پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان بم حریق مراتع منطقه گل انداز بخش دهبکری اطفا شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با حضور در منطقه در این خصوص گفت: این حریق از ساعت ۱۱ شروع که با حضور به موقع نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی و نیرو‌های داوطلب مردمی پس از ۶ ساعت تلاش در ساعت ۱۷ اطفا شد.

وی در خصوص عامل حریق افزود: بیش از ۹۵ درصد حریق‌های جنگل و مراتع به وسیله عوامل انسانی است و در حال بررسی علت حریق می‌باشیم. 

ابوالحسنی ادامه داد: جنگل‌ها و مراتع از سرمایه‌های ملی و خدادادی است که تخریب آنها موجب اثرات مخرب در اکوسیستم خواهد شد و در چنین شرایطی وظیفه همه ماست تا در زمینه حفظ و حراست از این منابع دســت به کار شده و تلاش خود را در جهت کاهش عوامل تخریب داشته باشیم.

ابوالحسنی بیان داشت: آتش ســوزی به عنوان یکی از خطرناکترین و مخربترین عوامل تخریب محسوب و همه ســاله بخش‌های وســیعی از عرصه‌های منابع طبیعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و خســارات سنگینی را به این منابع تحمیل می‌نماید که لزوم توجه جدی به این مسئله برای پیشگیری، کشف و مهار حریق‌های احتمالی را اجتناب ناپذیر می‌سازد. 

وی اضافه کرد: با توجه به هشدار‌های پی در پی پیرامون پیشگیری از حریق در عرصه‌های منابع طبیعی متاسفانه شاهد آتش سوزی در دو منطقه، بیش از ۱۳۰ هزار متر مربع با پوشش مرتعی مشجر بوده ایم. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان داشت: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد‌های امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

برچسب ها: منابع طبیعی ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار