ثبت نام ۳ هزار و ۶۹۸ بیمار شکاف لب در لرستان

مدیرعامل موسسه ملی مرهم با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۳ هزار و ۶۹۸ بیمار شکاف لب در لرستان از طریق سایت marham.life ثبت نام کرده‌اند، گفت: تا این لحظه ۲۱۴ نفر در لیست عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

 محمدعلی کیانی در نشست با کارکنان بیمارستان عشایر با اشاره به افزایش دو برابری ظرفیت درمان رایگان عمل جراحی شکاف لب در سی و سومین سفر موسسه ملی مرهم به لرستان، اظهار کرد: ابتدا ۱۳۰ تا ۱۳۵ عمل جراحی پیش بینی کرده بودیم و پس از بازدیدی که از بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد داشته‌ایم و با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مجمع خیرین سلامت لرستان، بیمه سلامت و بسیج جامعه پزشکی استان، ظرفیت ارائه خدمت به دو برابر افزایش و توانایی انجام ۲۵۰ تا ۲۶۰ جراحی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان فوق تخصصی شهدای عشایر خرم‌آباد ظرفیت انجام اعمال جراحی پیچیده‌ای را دارد، گفت: برای این رویداد ملی، ۱۰ اتاق عمل در بیمارستان عشایر خرم‌آباد در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل موسسه ملی مرهم با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۳ هزار و ۶۹۸نفر از طریق سایت marham.life ثبت نام کرده‌اند، افزود: در این سفر افراد سه ماهه تا ۵۵ ساله برای عمل جراحی شناسایی شده و تعداد لیست عمل جراحی تا این لحظه ۲۱۴ نفر بوده و مرتب در حال افزایش است که از این تعداد ۱۳۱ نفر آقا و مابقی خانم هستند.
کیانی گفت: بیماران شکاف لب از ۲۳ استان کشور در لیست عمل جراحی قرار دارند که از میان آنها یک بیمار از کشور عراق و چهار بیمار از کشور افغانستان نیز وجود دارند.
مدیرعامل موسسه ملی مرهم با اشاره به اینکه تعداد ۵۵ نفر از اعضای این تیم به لرستان سفر خواهند کرد، افزود: تعداد ۱۶ پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی پلاستیک و ترمیمی و نیز گروه‌های طب فیزیکی و توانبخشی، ارتوپدی، بیهوشی، روان شناسی، مددکاری، IT و عکاس پزشکی نیز در سی و سومین سفر موسسه ملی مرهم به استان لرستان این تیم را همراهی می‌کنند.
به گفته وی تاکنون ۳۱۵ نفر نیز برای انجام عمل‌های جراحی فوق تخصصی ناهنجاری‌های همراه تولد جمجمه، فک و صورت به تهران ارجاع داده شد‌اند که به تناوب و در طول سال اعزام خواهند شد.

برچسب ها: شکاف لب ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.