بهره برداری از ۷۵ طرح کشاورزی در استان همدان

۷۵ طرح در بخش های مختلف کشاورزی به ارزش سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در استان همدان به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با اجرای این طرحها یک هزار و ۳۶۲ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار و ۳۶۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

رضا بهراملو گفت: استان همدان چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی دارد و ۲۵۰ واحد نیز در حال ساخت است که بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.او با اشاره به اینکه یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت در استان همدان است، تأکید کرد: یک چهارم این میزان به کشت آبی و حدود ۷۵۰ هزار هکتار نیز به کشت دیم اختصاص دارد.

او گفت: میزان محصولات تولیدی کشاورزی استان همدان امسال به پنج میلیون تن برسد.این مسئول دسترسی همه افراد جامعه به غذا در هر زمان و مکان را هدف جهاد کشاورزی برای تامین امنیت غذایی جامعه خواند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای الگوی کشت در قهاوند و فامنین ۸.۵ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد، گفت: در این طرح توانستیم در ۱۰۰ هزار هکتار محصولات کم آب بر مانند کلزا، گلرنگ و غلات بکاریم.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: اثربخشی اجرای برنامه های کشاورزی را باید طول سه سال آینده بررسی کرد.

۲۱ تا ۲۷ خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار