۸۰ درصد صنعت ایران مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط است

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ۸۰ درصد صنعت ایران بر شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز است.

حسین پیرموذن، در دیدار با هیات‌رئیسه کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی فرانسه و رئیس انجمن فرانکوفون این کشور، با تأکید بر اینکه سیستم اقتصادی فرانسه متمرکز بر بنگاه‌های کوچک و متوسط‌ها (SME) است، افزود: برای تقویت روابط تجاری بین ۲ کشور، سفارت‌خانه‌ها بسیار اثرگذار هستند و می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به فعالان اقتصادی ۲ طرف در راستای گسترش سطح مناسبات، کمک کنند.

او اظهار کرد: به نظر می‌رسد ایران و فرانسه، امروز بهترین زمان را برای بررسی و شناسایی یکدیگر در اختیار دارند و در این مسیر نقش سفارتخانه‌های دو طرف بسیار پررنگ است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران به دوران حضور هیات‌های تجاری از کشور‌های مختلف اروپایی به ایران اشاره کرد و افزود: در آن زمان بخش قابل توجهی از هیات‌های تجاری که به ایران آمدند، متشکل از نمایندگان SME بودند. این نشان می‌دهد که توجه به جایگاه این واحد‌ها در احیا و گسترش روابط تجاری، بسیار مهم است.

پیرموذن پیشنهاد کرد گروه ارتباطی بین بنگاه‌های ایرانی و فرانسوی شکل بگیرد و به کمک آن اطلاعات اقتصادی لازم مبادله شود و این اقدام کمک می‌کند تا بنگاه‌ها در ارتباط مؤثر و مستمر با هم حرکت کنند

او ادامه داد: این گروه ارتباطی، فقط متمرکز بر مسائل اقتصادی فعالیت می‌کند، چون هدف آن گسترش سطح روابط تجاری بین ایران و فرانسه است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.