سعید جلیلی در برنامه صف اول:

دولت سایه تشکیلات نیست؛ یک گفتمان است

جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: خود من هم اگر رئیس‌جمهور بشوم، از دولت‌های سایه استقبال می‌کنم.

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در برنامه صف اول شبکه خبر به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ابتدای برنامه و در پاسخ به سوالی درباره سوابقش گفت: یکی از ویژگی‌هایم این بوده که از پایین‌ترین سطح وارد شده‌ام. روزنامه خبر ثبت‌نام در وزارت‌خارجه را اعلام کرد و من به عنوان کارشناس وارد این وزارتخانه شدم،

جلیلی افزود: سرپرست، مدیرکل، معاون وزیر و دبیر شورای عالی امنیت ملی شدم. اگر امروز درباره رئیس‌جمهوری حرف می‌زنیم خوب است بدانیم که این روند درپایان کار قرار می‌گیرد. باید بدانیم که کارمندان در کجا هستند و اگر سلسله مراتب اصولی نباشد چه عواقبی دارد.

منافع شخصی را باید زیر پا گذاشت

وی ادامه داد: از سال ۶۸ وارد وزارت خارجه شدم. در سال ۸۶ به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب شدم و ۱۸ سال طول کشیده است تا به اینجا برسم. کسی که نامزد می‌شود باید بداند که این مسیر چیست و چه موانع و عواملی در آن دخیل است. من رشته علوم سیاسی را تا مقطع دکترا خواندم.

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره شاخص‌های کاری خود گفت: یکی از موضوعات مهم در کار دولت و سیاست تخصیص بهینه به منابع قدرت است، یعنی منابع باید خوب مدیریت شود تا با کمترین هزینه بیشترین سود را ببریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: زمانی که مسئول بازرسی وزارت خارجه بودم می‌شد که به کشور‌های مختلف بروم و بازرسی کنم؛ این موضوع هم هزینه دارد و هم زمان‌بر است. اما مدل دیگر این است که از برنامه‌ریزی امکانات مختلف استفاده کرد. از سال ۷۱ تا ۷۷ به جزء یک مورد هیچ سفری نرفتم، اما در همین دوره بیشترین اشراف را بر نمایندگی‌ها داشتم.

جلیلی افزود: برخی مواقع باید هنر داشت که با کمترین هزینه بیشترین استفاده را برد و لازمه‌اش این است که منافع شخصی را زیر پا گذاشت. من زمانی معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه بودم، چون مسیری را طی کرده بودم با اشراف به مسائل نگاه می‌کردم. نگاه من تعامل گسترده با همه جهان بود و توانستیم با استفاده بهینه از همه هزینه‌ها از منابع استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور باید جلوی اسراف منابع را بگیرد

در ونزوئلا، ایران را به نام تراکتور می‌شناسند

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: در برخی کشورها سفارتخانه نداشتیم، اما در برخی کشورها ده نمایندگی داشتیم که باید مدیریت می‌شد. برخی از کارمندان را در برخی کشورها کم کردیم و به برخی کشورها نیرو فرستادیم و باعث شد روابط بسیاری در حد چند میلیارد دلار توافقات جدی ایجاد شود. در ونزوئلا، ایران را به نام تراکتور می‌شناسند، زیرا همین تراکتورهای داخلی ما به این کشور وارد شد.

وی در پاسخ به سوالی در باره مدیریت منابع و هدفمند کردن هزینه ها در بخشهای مختلف گقت: یکی از کارهای مهم رئیس‌جمهور این است که بداند منابع چگونه در حال هزینه شدن است.

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره شعار خود اظهار کرد: نگاهم این است که امروز کشور در فرصت تاریخی قرار دارد؛ فرصت‌های فراوان سیاسی، منطقه‌ای، تاریخی و حتی تمدنی در برابرش است. امروز هنر رئیس‌جمهور شناخت و اشراف و برنامه داشتن برای این فرصت‌هاست.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: خوشبختانه در این ۱۰ تا ۱۱ سال این فرصت‌ها شناخته شده و برایشان برنامه داریم. معتقدم که شعار را میتوان بر مبنای جذابیت قرار داد.  شعار باید تابلویی باشد که در ۴ سال آینده سرمشق شما شود و مردم مرتب ببینند که آیا این شعار محقق شده یا خیر؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: عصاره و خلاصه برنامه ما این است که امروز در دنیا و کشورما فرصت‌های زیادی وجود دارد، با نگاه به تحولات جهانی می‌شود کارهای زیادی انجام داد، لذا شعار ما یک جهان فرصت و یک ایران جهش است.

جلیلی گفت: مهمترین فرصت ما توانمندی‌های همه آحاد جامعه ایران است. یکی از فرصت‌های تاریخی نسل جوان، تحصیلکرده، خلاق و باهوش است که می‌توانند موثر باشد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره هماهنگی بین قوا بیان کرد: خوشبختانه مسئولیت من دبیری شورای عالی امنیت ملی بود و فراتر از یک قوه، وظیفه‌اش این بود که هم‌افزایی‌های مختلف را برای موفقیت‌ها ایجاد کند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: در سال‌های آخر بین قوای سه‌گانه اختلافاتی ایجاد شد که مردم و رهبری چندان راضی نبودند، اما همان زمان این توفیق را داشتیم که بهترین مناسبات را با قوا برقرار کنیم و دبیرخانه مکانی شد تا اختلافات حل شود.

امروز کشور ما در یک فرصت تاریخی سیاسی، اقتصادی، تاریخی قرار دارد

آمریکا را از مرزهایمان خارج کردیم

جلیلی اضافه کرد: از قوه قضائیه، شهید عزیزمان آقای رئیسی و آقای اژه‌ای و از مجلس دو نایب رئیس و از دولت هم حاضر بودند. آنها معتقد بودند که شورا جایی است که باید هماهنگی ایجاد شود. همان زمان در مورد موضوعات ملی موفقیت‌های خوبی به دست آمد. یکی از کار‌های مهم این بود که در موضوعات مهم مانند امنیت که موضوع وسیعی است بتوان برای شهروندان امنیت فراهم کرد. اتفاقات بزرگی رقم خورد و افراد بزرگی مانند شهید سلیمانی حضور داشتند. افغانستان و عراق را آمریکا اشغال کرده بود، اما هماهنگی‌ها باعث شد تا امریکا نتواند نتیجه بگیرد.

جلیلی بیان کرد: نخست وزیر ژاپن به من گفت ما هنوز نتوانستیم آمریکا را خارج کنیم، اما من به او گفتم که شما شاهدید که ما آمریکا را از مرزهایمان خارج کردیم. گاه باید تهدید را قبل از ایجاد منهدم کرد. در ابتدای موضوع سوریه بسیاری در درون کشور هم دچار تردید بودند، اما کسی که اشراف داشته باشد می‌داند که انتهایش تهدید ماست، اما چرا محقق نشد؟ زیرا حرکت خوبی در شناخت موضوع و همکاری دستگاه‌ها ایجاد شد.

 قوی‌ترین مناسبات را با قوای سه‌گانه داشتم

رئیس‌جمهور باید در دفاع از حقوق ملت ایران جدی باشد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: در همان دوره حقوق ملت ما مساله بود. یک میلیون مردم ما دارویی می‌خواستند که لازمه‌اش سوخت غنی شده بود؛ اینجا شما باید از حقوق ملت خود دفاع کنید. بعد هم دیدیم که اگر حق را نتوان حفظ کرد سایر حق‌ها هم زیر سوال می‌رود، بنابراین رئیس‌جمهور باید در دفاع از حقوق ملت ایران جدی باشد.

وی درباره راه حل‌های خود درباره دیوان‌سالاری اظهار کرد: من سال ۹۲ در انتخابات یکی از مهمترین موضوعاتی که بیان کردم اصلاح ساختار ادارایی و اجرایی بود. اتفاقا بعد از انتخابات هم به رقیبم گفتم که هدیه من به شما این است که باید اولویت شما اصلاح ساختار اداریی و اجرایی باشد. 

جلیلی افزود: عمده بحثی که در کشور ما وجود دارد صرف این موضوع میشود، اما نتیجه‌اش آن‌طور که باید و شاید نیست. این همه کارمند شریفی که شما دارید حتما دوست دارند که کارشان موثر باشد، اما چرا مردم وقتی از جلوی اداره‌ای رد می‌شوند به هم میگوند خدا سر و کارمان را به اینجا نندازد! 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: در سال ۹۲ گفتم لازمه‌اش این است که ساز و کارهایش عوض شود. در دفاع مقدس به همین دلیل موفق شدیم. اگر فرمانده می‌نشست و به نیرو میگفت برو، درست نمی‌شد، اما فرمانده جلو می‌رفت و به نیرو می‌گفت بیا. این خیلی موثر بود. آیا این فرهنگ را نمی‌توان در ادارات ایجاد کرد؟ با وجود فناوری‌های خوبی که ایجاد شده مردم باید بدانند که مسائلشان با همین گوشی حل می‌شود. 

پاسخ جلیلی به سوالی در خصوص کابینه احتمالی دولتش

جلیل در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شوید، نقش اعضای ستاد شما در دولت چگونه است؟گفت: از من پرسیدند از اعضای غیرستادتان استفاده می‌کنید که گفتم بپرسید آیا از اعضای ستادتان استفاده می‌کنید؟ اگر در کشور موفقیتی می‌بینید افرادی هستند که هوشمندانه با کارآمدی آن را انجام دادند و این افراد کمتر دیده می‌شوند. هنر دولت دیدن است.

وی  بیان کرد:  یکی از بحث‌های من در سال ۱۴۰۰ در استان‌ها برای انتخابات این بود که از مردم خواستم اینها را مردم معرفی کنند.  افرادی که بخواهند با لابی کردن و در ایام انتخابات در ستاد‌ها پیدایشان بشوند و زنبیل بگذارند این غلط است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: اینجا نباید دید که در ستاد کیست. بعضی‌ها واقعا افراد شایسته‌ای بودند و کارشان را به بهترین شکل انجام می‌دادند و باید از آن استفاده کرد. فراتر از گعده‌های سیاسی سعی کردیم در این جلسات شرکت نکنیم و در دفترمان باز کردیم. در این ۱۰ سال افراد با سلایق مختلف از هر جناح که معتقد به نظام هستند به شدت استقبال کردیم.

عینک اینکه چه کسی در باند ما است و نیست را باید کنار گذاشت

جلیلی گفت: در ۱۰ الی ۱۱ سال ۱۴۰ سفر به شهر‌های مختلف داشتم و سعی کردم که موفقیت‌های این افراد را برجسته کنیم. یک نفر را در دولت آقای روحانی در خطبه نمازجمعه اسمش را آوردم و گفتم باید معرفی شود، اما از نظر سیاسی با ما همراه نبود. در سیستان و بلوچستان یک خانم فرماندار بود که عملکرد موفقی داشت و این کار بسیار ارزشمند بود و از وی در مسئولیت‌های دیگر استفاده شد.

وی بیان کرد: باند با تیم فرق می‌کند. در تیم اگر درست قرار بگیرند به قول فوتبالیست‌ها می‌توانند گل بزنند. نام اعضای دولت را بیان نمی‌کنم و همین کارنامه من در هشت سال نشان می‌دهد رویکرد من به چه کسانی هستند.

 به دانشگاه‌ها گفته‌ام دولت سایه باشید

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: کار یکی از عزیزان را در نظام سلامت دنبال می‌کردم. یکی از ایرادات ما در کشور این است که نظام سلامت را به درستی اجرا نکردیم و نظام سلامت یک تخصص است. کار یکی از برادران را در دولت سایه به مدت ۱۰ سال مطالعه می‌کردم و دیدم بحث‌های دقیق دارد و میگفت چطور مرا رصد کردید؟ این مدل خیلی مهم است که محدود نشوید.

جلیلی گفت: برنامه با اندیشکده نوشته نمی‌شود. کسی که رئیس‌جمهور می‌شود ممکن است ۱۰ تا برنامه جلوی شما بگذارند و هر کدام منطق خود را دارد و کسی که میخواهد برنامه‌ای را اجرا کند باید به موضوعات اشراف داشته باشد.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در یک موضوع کشاورزی که باید انجام می‌شد دوستان در کارگروه نظراتی داشتند، اما یک عده از اساتید نامه نوشتند که به این برنامه ایراداتی وارد است. در جلسه ۱۳ نفر مخالف و ۱۱ نفر موافق بودند و دیدم بحث تخصصی است گفتم بنشینید با هم بحث کنید که دو سال طول کشید که باعث شد به نقاط اشتراک رسیدند.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که کشور را جلو می‌برد نظام تصمیم‌گیری به موقع است. اگر رئیس جمهور به موضوع اشراف نداشته باشد با اندک موضوع دچار تردید و تاخیر در تصمیم و تزلزل در تصمیم می‌شود. ما الان زمان نداریم و باید مطالعات از قبل شده باشد و وقتی رئیس جمهور شدی بدانی چه می‌خواهی بکنی.

جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا به رسانه ملی تعهد می‌دهید برنامه‌های شما را پایش و اندازه گیری کنند؟ گفت: حتما. من به همه دانشگاه‌ها این را می‌گویم. به همه دانشگاه‌ها گفته‌ام شما باید دولت سایه باشید و کارتان را پیش ببرید.

 نام اعضای دولت را بیان نمی‌کنم

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه نظرتان درباره شهید رئیسی چیست؟ اظهار کرد: رفاقت دیرینه‌ای داشتم و هم محله‌ای بودم. شخصیت ارزشمندی داشت. در سه سال گذشته که گفتمان دولت سایه را داشتیم، شهید رئیسی از آن استقبال کرد، در سه سال گذشته جلسات متعدد دو نفره داشتیم.

وی گفت: ایشان با عبارات خیلی قوی میگفت نظرات ما پیگیری شود. این موارد است که شهید رئیسی را شهید رئیسی می‌کند و شهادت وی را حماسه می‌کند. وزن کشور با حماسه‌ای که ایجاد شد ارتقا پیدا کرد.

خبرنگاران: فاطمه تورانلو و محمد امیرحسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
وبه نظر بنده که نظرات تمام هموطنان عزیزم محترم و منطقی میباشد دکتر جلیلی در بین کاندیدها شایستگی انتخاب را دارا میباشد هرچند همه عزیزان هرکدام حسنی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
ی دولت سایه یاد گرفته هر روز میگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
صندلی قدرت رو بیخیال بشو شما که به فکر مشکلات مردم مثل معشیت گرانی و اقتصاد ضعیف کشور نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
دکتر استاد جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ببین یه کلمه حرف از مشکلات مردم مثل گرانی ها و اقتصاد کشور زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کاش صدا و سیما در مناظرات انتخاباتی این سوال را از نامزدهای انتخابی میکرد فرزند پسر شما در چه سالی و در کدام یگان نظامی خدمت مقدس سربازی را انجام داده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
این هم سوالی برای خودش. انشاالله که مشکل مردم حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کشور با گفتمان اداره نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
یه پسر کم سن داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
پسرش طبق قوانین واضع مجلس معاف خواهد شد قول بهتون میدم از بین ۵۰۰ پسر مسئولین کشور نه یکی سربازی رفته نه یکی کار دولتی دارند
Iran (Islamic Republic of)
مش عوض جلیل
۱۱:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ما ایل بزرگ جلیل از سرحدات تا گرمسیر، از بختیاری تا کهگلو، از لرستان تا بهبهان به برادر خود رای نمی دهیم، به دکتر پزشکیان رای می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
احسنت به شما
خدا یاورتان باشد
در طرف درست ایستاده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
لر مادها ایل مادها احسنت به زاگرس نشینها قومی از مادها از مناطق گرمسیری تا سردسیری ایلام کرمانشاه همدان لرستان سندج اورمیه تبریز زنجان قزوین اراک اردبیل از قوم مادها هست مرکز مادها زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
بابازاده
۱۳:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ما به روحانی دوم رای نمی دهیم .
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن
۱۴:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تبارک الله احسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
عمرا به پزشکیان رای بدم

تو هم از طرف خودت خرف بزن

ایل و تبار نکش وسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
نادر قلی افشار، بزرگ مردی که قدرت و وسعت و مرز های کشور ایران را پس از سال ها به مقیاس اصلی خود رساند. رای بنده به این بزرگمرد غیور ایران زمین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اين که مال تاریخ هست جاویدان باد بزرگ مردان ایران زمین بجز قاجاریها کثیف
Iran (Islamic Republic of)
نادر شاه افشار
۱۴:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
من یک ساله صدتا کامنت برای yjc گذاشتم که به اقای جبلی بگن یک سریال از نادر شاه افشار بسازن
خبرنگاران yjc خیلی ادمای خوبی هستن حتما بهش گفتن
خدا کنه حداقل یک مستند که تاریخ دان ها از نادر شاه و خدماتش صحبت میکنند در تلویزیون ازش بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
چیزی که برای مردم الان خیلی مهمه وضعیت معیشتی هست کدومشون واقعا راهکاری برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی مردم دارن نه اینکه فقط شعار بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
۴ساله همه چی بیش از 10 برابر شده ولی سرمایه ما مالباختگان 99 بورس کمتر از نصف شده این نسل کشی نیست پس چیه؟ واقعا این چیه؟ چکاریه؟ چرا باید همیشه کسی که کار درست انجام داده و طلا و دلار نخریده تنبیه بشه؟
Turkiye
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
کی گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
بخدا آقای جلیلی یکماه گوشت. نخوردیم سیب‌زمینی معده به هم ریخته این گریه داره با دو فرزند دختر نمیتونم خرج بدم دختر کوچک بلند میشه صبح میگه بابا گوشت خریدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تو تنها نیستی ملت اینطوری هست گوشت کیلوی ۸۰۰هزار نه کاری نه درآمدی از کجا بیارم گوشت خدا تومن بخرم چشمان داره کور میشه خدا ریشه ظلمانی را ریشه کند کنه که به این روز افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
کارگرساده شرکتی که ۱۰تا رئیس بالا سرشه
۱۱:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
منم مثل شما هستم تنها نیستید با این حقوقا الکی زنده ایم فقط طبیعت بهشون جواب بده حرف امثال ما خریدار نداره تو ایران دودسته شدنیه دسته پولدار یه دسته فقیر حد متوسط ازبین رفته
ای وای برمن به داد مردم نمیرسن
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : مطمئن باشید با به ریاست جمهوری رسیدن دکتر استاد سعید جلیلی همه این کمبودها برای اقشار ضعیف حل فصل خواهد شد و همیشه در یخچال خانه هایتان همه نوع مواد غذایی و گوشتهای مختلف را خواهید داشت و در جیبها و حسابهای بانکی تان هم همیشه پول برای خرج مخارج دیگر امورات زندگیتان خواهید داشت به دکتر استاد سعید جلیلی با برنامه خردمند بصیر عادل شجاعدل مومن فهیم رای دهید تا به همه خواسته هایتان برسید . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۵:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
این از بی عرضگی شما هست. اولا شما که توان خرید گوشت رو نداری چرا ازدواج کردی حالا هم که ازدواج کردی چرا دو تا بچه آوردی؟ بعد هم تو که دو تا بچه داری چرا تلاش بیشتری نمی‌کنی؟ همسرت رو هم شاغل کن حتی واسه کارگری کردن تو خونه مردم
Germany
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
چه طلای پاکی....
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
طلا که پاک چه منتشر به خاکه . برو بچه سنگ ننداز اون سنگ ناحق می خوره سر خودت رو می شکونه . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که از سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار درمورد عملکرد، رفتار بی شرمانه برخی از مدیران و برخی مسئولان در رسانه ها شکایت و اعتراض کرده ایم ولی اما متأسفانه هیچ کسی هم برخورد نمی کند و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ایران در خطره قالیباف زاکانی کنار بکشید به نفع جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
همشون به نفع پزشکیان کنار بروند
Iran (Islamic Republic of)
جوونم و بیکار
۰۸:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
قالیباف رییس جمهوره انقدر شلوغ نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ضرب المثل هست کردی فکر نکنم فلانی اگر تما منی بره شوهر کن بیوه نمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کارمند جز دانشگاه آزاد قشم از والدین برای انجام کارهای عادی رشوه میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حرف و شعارهای خیلی کلی میزنه، معلومه برنامه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تنها کسی که چند ساله مشغول برنامه ریزی ست دکتر جلیلیه
فرد آگاه و از جنس مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
برو اپارات کانال ایشون برنامه های ایشون رو ببین بعد میبینی برنامه های ایشون کامل ترین و دقیق ترین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
رای ما جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
من اگر شرکت کنم قطعا به جلیلی رای نمیدهم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
و ما به جلیلی رای میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
فقط جلیلی
# کد_ 44
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
دولت نرو به سایه سایه خودش می آیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
آقای جلیلی برادر من
مسولین نفهم الان 3 ساعته برق اهواز رو قطع کردن نمی‌دونم از دمای اهواز خبر ندارن یا گریه بچه ها که از گرما دارن پرپر میشن واسشون مهم نیست. ما رای نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ما برق داریم ولی دینام کولر سوخته پارسال قیمت کردم ۲/۵ گفتم گران نخریم امسال قیمت کردم ۴/۵ بازم منتظر سال دیگه هستم‌ توانم نیست کولر آبی شده ۱۲ ال ۱۷میلیون خدا ریشه ظلم را ریشه کند کنه با این گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
دولت سایه پاسخگوی اشتباهات خودش نیست ، فقط دخالت در امور میکند بنابر این مردم را نسبت به دولت اصلی نا امید میکند
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۰۳:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
جناب دکتر جلیلی امیدوارم پیش رو دولت شهید رئیسی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
پس منتظر گوشت ۱/۵میلیونی باشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
این حرف رو جدی میزنم اگر من رییس جمهور بشم اول خونوادم بعد اطرافیان نزدیکم بعد دوستان و آشنایان بعد اگر فرصتی موند هم آشنایان دور و سفارشی ها رو سیر میکنم چون من یک آدمی هستم که گرسنه هستم و ذاتم گدازادگیه هرچقدر هم داشته باشم سیر نمیشم بخاطر همین هم نمیتونم به مشکلات مردم برسم چون مشکلات خودم و اطرافیانم تا بیاد حل بشه خودش4سال زمان می‌بره بخاطر همین خریته که کسی بجز اطرافیانم بیان بهم رای بدن تک تک این افراد از من هم حتی اوضاعشون وخیمتره چون خانواده ی من و اطرافیانم تعدادشون زیاد هم نیست اما اینا الان هر کدوم چند صد نفر گرسنه اطرافشون دارن حالا خودشون که جای خود دارن پس قرار نیست هیچ چیزی تغییر کنه خط داستانی همونیه که از قبل نوشته شده ته این داستان هم کاملا مشخصه در نهایت قراره برای ملتی که این داستان رو میخونم تهش خیلی قشنگ تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۹:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تا وقتی که آقای رئیسی زنده بود هیچکس نمی دونست مادرش کیه کجا زندگی میکنه برادرش کیه کجاست حتی اعضای کابینه اش برادر رئیس جمهور را نمی شناختند و چهره اش را حتی یک بار هم ندیده بودن تازه بعد از شهادتش همه فهمیدن که مادر و برادر و اعضای خانواده ش تو کدوم محله ی پایین شهر مثل مردم عادی زندگی می کنند حتی همسایه ها نمی دونستند که این اشخاص برادر و مادر رئیس جمهور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خدا بیامرز گوشت کیلوی ۸۰۰هزار خوراک ملت تا بقیه‌ش ببینم
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۱:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
پلسخ به ۲.۴۹

طبیعت بهمون رحم کنه نمیدونستم همچین هموطنایی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
قصد نداشتم رای بدم ولی چینش نامزد ها طوری شد که مجبورم برم به پزشکیان رای بدم.حداقل پزشک این مملکته و تحصیلکرده هست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
امثال شما هر چند سال یکبار قصد میکنن میان انتخاب اشتباه میکنن مملکتو به فنا میدن! بعد غر میزنن که رییس جمهور کاره ای نیست, اینا همشون یکین و ...
خواهشا اگر دارید به روحانی ۲ رای میدید تا آخر هم پاش وایسید و جوابگوی خسارتهایی که میزنه باشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
یعنی چون تحصیل کرده از فقر و بدبختی چیزی میدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خودش میگه هیچی از اقتصاد سر درنمیاره وبرنامه نداره.فقط چون دکتره بهش رای میدی؟ بقیه شونم دکترن اینکه نشد دلیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
از رأی دادند به پزشکیان بهتر هست از ۵نفر امثال شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
پرزیدنت روحانی هم میگفت حقوقدانه و این بلا سرکشور اورد پس لطفا انقد مثل دبستانیا نگید پزشکه مردم دیگه به عقب برنمیگردننننننننند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان هیج برنامه ای نداره و انتخاباتم امده بود تا دخترشو نشون بده تا دیده شه و دوره بعدی مجلس بتونه بره مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
فرق پزشکیان با 5 نامزد دیگر اینکه

که پزشکیان صداقت داره و با صداقت گفتند نمی دانم
و بقیه هم نمی دانند ولی صداقت پزشکیان را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تنها کسی که منطقی حرف میزنه. ایشون بهتر از بقیشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
سااااکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اشتباه زدم سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
رای ما جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
چند روز دارم برنامه های کاندیداها رو دنبال میکنم
تا بتونم بهتر انتخاب کنم
تنها کسی که برنامه داره و راه حل ارائه میکنه آقای جلیلی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
بنده از اول تصمیم گرفتم به پزشکیان رای بدهم میخواه رئیس جمهور شود يا نشود همین بقیه با خودتان هست اگر زنده بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
فقط و فقط کروبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
فقط و فقط محمود کبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
دولت سایه قول و قرارش هم سایه است حرفهاش هم سایه است افکارش هم سایه است برنامه هایش هم سایه است و حاصلش برای مملکت هم فقط سایه است سایه فقر بیشتر و بیکاری بیشتر و تورم و ناامیدی بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تو هم سایه هستی ! اصلاح طلب مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
برو برنامه هاشو از اپارات ببین میبینی گه چقدر دقیق و کامل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
من به پزشکیان رای می دهم چون گفته مرز بین ایران و افغانستان انسداد می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
قالیبافم گفته مرز مسدود میکنه من بهش رای میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
والا تو چقدر بی دردی و مرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
اقای جلیلی مشخصه کامل درساشو خونده و اماده امتحانه به نظرم بهترین گزینه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۲۲:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
ملت ایران دقت کنید، همه مردم شریف ایران بدانند: تمامی نامزد ها کارآمدی دارند که تایید صلاحیت شده اند، مردم شریف ایرانی که در ستاد تبلیغاتی نامزد های انتخاباتی هستند این را بدانند و آگاه باشید حق تخریب نامزد دیگری را ندارید، کلام آخر : خواهشمندیم کسانی را انتخاب کنید که از جنس مردم باشد ، و در میان مردم و در دل مردم زندگی کرده باشد و سفره ای بزرگ شده باشد که طمع و مزه تــــــورم را چشیده باشد. تمام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
دولت سایه کسانی هستند که رییس‌جمهور بدون اجازه آنها نمی‌تواند وزیر امور خارجه و وزیر اطلاعات را تعیین کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
بله

دولت در سایه آنهایی هستند که رئیس جمهور محترم به نشانه اعتراض به رفتار آنها 11روز خانه نشین می شود.
تا شاید شر آنها را از سر ملت و مملکت کم کند

دولت در سایه آنهایی هستند که یک نخبه مهندسی و اقتصاد مردمی را تایید نمی کنند و با بیسوادی تمام خود را عقل کل می دانند
و با برگزاری انتخابات نمایش و فرمایشی میلیارد تومان ضرر به کشور و بیت المال وارد می کنند و اختیار انتخاب از ملت را سلب می کنند
و مهره انتصابی خود را به قدرت می رسانند تا تورم را حداقل پانصد درصد افزایش دهد و گوشت قرمز را با بالای 700هزار و پراید حلبی را به بالای 300میلیون برساند
و بقول خود آنها کسی جرات تاثیر گذاری بر آنها را نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
تشکیلات خودگردان فلسطینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
رای میدهم به دکتر جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
هیچ صحبتی درباره مهاجرت افغانی به‌ ایران نمی‌کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اقای جلیلی برای اون ها هم برنامه دارن ولی حرف نمیزنن تا تفرقه به وجود نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
شما 6نفر. هیچکدوم مناسب رییس جمهوری نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خودت را حساب نکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کاملا درست فرمودی

کدام یک از این افراد در حیطه اقتصاد ،صنعت و مهندسی تخصص دارند ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۱:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
دکتر جلیلی فردی با سیاست و دیانت است و باتوجه به تلاش و برنامه ها از گذشته بهترین فرد جهت انتخاب است چونکه مثل بغیه نیاز به برنامه نوشتن ندارند لذا او بهترین فردا برای امروز و فردای ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خدا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
امیدوارم رئیس جمهور جدید تلاشش برای آبادی و پیشرفت آن ایران و رضای خدا ورضای مردم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
بت این افراد غیر متخصص و بیسواد در حوزه اقتصاد و مهندسی

امیدت واهی است

بله وقتی مریضی شدی باید به متخصص مراجعه کنی

نه بگی انشالله که مشکلی ندارم

نه این یعنی اشتباه فهمیدن

باید ابتدا به متخصص. مراجعه کنی و به خدا توکل کنی این درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
5و21 نظرت غلطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
آقای جلیلی آدم خوبی ولی سن وسال ریاست جمهوری براش خوب نیست.پیر شدی عزیزم
آقای قاضی زاده کارهای اجرایی زیاد انجام نداده
آقای قالیباف، سیسمونی ترکیه رو جمع کنه وبر گرده به مجلس
آقای پزشکیان عزیز هم که با شعار شایسته سالاری روحانی، ثابت کرد که به درصد ثروتمندان خدمت می‌کند وکاری به قشر متوسط ندارد
فقط مونده سلطان زاکانی که امیدوارم رای بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اقای جلیلی هنوز تو دهه 50 سالگی هستن
Iran (Islamic Republic of)
هادی معنوی
۲۱:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
مرد میدان سیاست و مدیریت ،ایشون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۰:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
آقای مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
مسعود بی برنامه واقتصادنابلد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
هیج برنامه ای نداره
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
به نظر بنده که نظرات تمام هموطنان عزیزم محترم و منطقی میباشد دکتر جلیلی در بین کاندیدها شایستگی انتخاب را دارا میباشد هرچند همه عزیزان هرکدام حسنی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
سعید جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
کاملا بی برنامه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
از نظر شما با برنامه کسیه که شعار الکی میذه برنامه نمیدونید چیه! ؟ دیدیم پزشک با برنامتونو فقط شعارهای تکراری میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خوب بی برنامه بودن هم خودش یکجور برنامه است دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
قابل توجه نامزدهای ریاست جمهوری

چرا گوشی اپل هر چه دلار بالاتر میره قیمتش بالاتر نمیره هیچ"پایین تر هم میاد؟

چون دولت ها حمایت می کنند وقتی دولت ها حامی صنعت می شوند تقاضا برای سهام آن بالاتر میره و قیمت سهام آن چندین برابر میشه شرکت از محل درآمد سهام چند برابر بیشتر از خود محصول سود می کنه" در این فرایند هم دولت سود می کنه هم سهامدار هم شرکت! در ایران چی؟ به جای حمایت با قیمت های دستوری تنها کسی که در این فرایند تولید راضی هست و سود کلان می کنه دلال هست! درست تحلیل کنیم نگوییم چرا خودرو گرانه دلایل آنرا بررسی کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
رای نمیدیم تا بفهمین دیگه از همه شما چه اصلاحدطلب و چه اصول گراتون خسته شدیم خسته .
Germany
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
فقط پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
ما خودت ما نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
اصلاح پزشکیان پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
برای بدبختی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
فقط و فقط به دانش آموخته مهندس و متخصص اقتصاد دکتر محمود احمدی نژاد رای می دهم و لاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
محسن رضایی دوم
خسته نشدی آقای همش کاندید میشی
حتما تو هم شاگرد اول اقتصاد کشوری یک ساله میخایی کشور متحول کنی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
بدون تحقیق حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
جلیلی صادق و کارامد و مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
من به دکتر جلیلی رای میدم
بنظرم میلیاردرمون بکنه یعنی حتی اگه یه موتور سیکلت هم داشته باشیم میلیاردر هستیم دیگه اونایی ماشین دارن که مولتی میلیاردر میشن
پتانسیل رسوندن قیمت پراید به دومیلیارد تومن رو توش میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
بشکند دستی که به تو رای داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
نادیده گرفتن منافع شخصی با فشار بر شورای انتصابات جهت حذف قوی ترین ،توانمندتربن و مردمی ترین فرد حاصل نمیشود .

مردم سالاری دینی با حذف مردم حاصل نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
بفرما راه باز. اما بی تعارف اگر نتونستین خداوکیلی جمع کنید برید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
بسیار متین و سنجیده صحبت کردند در میان این جمع ایشان شایسته ترین هستند! صداقت ابشان ستودنبست رای ما جلیلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
جلیلی خروجی حوزه ی علمیه ی امام صادق هستند . امام صادقی ها مخالف سرسخت رشد و رونق اقتصاد و بورس هستند. خاندوزی ، عشقی، مخبر، محسن رضایی، جلیلی و .... خروجی حوزه ی علمیه ی امام صادق هستند که راجع به اقتصاد و بورس هیچگونه علم ، دانش و شناختی ندارند و این مهم را تو این ۳ سال گذشته اثبات شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
متاسفم برات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حرف بیخود نزن امام صادقی ها خالصترین افراد برای فهم درد مردم ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
من بخاطر جلیلی به احمدی نژاد رای میدهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
احمدی ول کن رفت دیگه قرار نیست چند بار رئیس جمهور بشه روسیه که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چهار کیلومتر آسفالت سالم تو مملکت نداریم همه شکسته و همه چاله و چوله یعنی وزیر راه و شرمساری چه داره میکنه با این کشور؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تو دیگه خیلی بی انصافی .خود تحقیر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
رای من شخص آقای جلیلی عزیز هست
کاندیدای با اخلاق و با برنامه و متواضع
امیدوارم که رییس جمهور بعدی ایشان باشند
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
تحریم رآی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چرا کامنت ها رو. منتشر نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
شلوغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
رای ما#جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
رای ما# پزشکیان
آخرین اخبار