آزادی ۳۹ زندانی در جشن دهه امامت و ولایت زندان مرکزی قزوین

در آستانه فرا رسیدن دهه امامت و ولایت ۳۹ زندانی با حضور رئیس کل و مسئولان قضایی استان از زندان مرکزی قزوین آزاد شدند.

در مراسمی با حضور حجت الاسلام مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مهدی عبدیان رئیس ستاد دیه استان و جمعی از مسئولان قضایی تعداد ۳۹ زندانی با کمک ستاد مردمی دیه و ارفاق و تسهیلات قضایی از زندان آزاد شدند.

از این تعداد ١٤ زندانی با مبلغ بدهی ١٤٦میلیارد ریال توسط ستاد مردمی دیه استان و با پرداخت ٤ میلیارد بصورت وام و ١١میلیارد کمک بلاعوض و ۲۵ زندانی نیز با مساعدت و کمک دستگاه قضایی استان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن دهه پربرکت امامت و ولایت گفت: بیکاری خیلی از فساد‌ها رو بدنبال دارد. هرانسانی وقتی احساس کند شخص موثری برای جامعه است؛ به سمت رشد و تعالی خود گام برمیدارد. از اینرو اشتغال برای زندانی امیدآفرین و تغییر سرنوشت او مفید است.

حجت الاسلام مصطفوی نیا توجه به اشتغال در حین حبس و پس از آزادی را ضروری دانست و گفت: زندانی می‌بایست در دوران تحمل حبس تحت پوشش برنامه‌های حرفه آموزی قرار گیرد تا پس از آزادی شغلی مناسب و سالم داشته باشد.

این مسئول قضایی عنوان کرد: یکی از سیاست محوری دستگاه قضا حرکت به سمت کاهش جمعیت کیفری در زندانهاست و ریاست محترم قوه این موضوع را به همه محاکم قضایی تاکید کرده اند و تلاش همکاران دستگاه قضایی در اجرای این تکلیف مهم است، اما اجرای این مهم منوط به اصلاح مجرمین و عدم تکرار جرم و بازگشت آنها به زندان است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین به فضایل اخلاقی ائمه اطهارعلیهم السلام اشاره کرد و یادآورشد: مروت و جوانمردی یعنی جامعه از حضور و وجود افراد آرامش داشته باشد و تمام تلاش و خدمات دستگاه قضایی و امور زندان‌ها برای آشنا شدن زندانیان با فضایل اخلاقی است تا این افراد با اصلاح رفتار، فرصتی برای جبران گذشته خود داشته باشند ومسیر زندگی را تغییر دهند.

مدیرکل امور زندان‌های استان قزوین هم در این مراسم گزارشی از اقدامات ویژه در حوزه‌های اشتغال و حرفه آموزی، امور فرهنگی و تربیتی زندانیان و اقدامات حمایتی برای خانواده زندانیان ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار