وجود ۳۰۰ هزار رأی اجرا نشده در خصوص سازه‌های مختلف در کشور

رئیس دیوان عدالت اداری از وجود ۳۰۰ هزار رأی اجرا نشده در خصوص سازه‌های مختلف در کشور طبق آمار‌های غیررسمی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری در نشست علمی _ تخصصی کمیسیون‌های شبه قضایی که در شیراز برگزار شد، با اشاره به نیاز مبرم به برگزاری چنین نشست‌هایی در راستای آسیب‌شناسی، بازنگری در رسیدگی‌ها و تبادل نظر علمی گفت: آمار‌های غیر رسمی در کشور حکایت از وجود ۳۰۰ هزار رأی اجرا نشده در خصوص سازه‌های مختلف وجود دارد که این آمار اصول مهندسی شهرسازی در کشور را خدشه‌دار کرده است.

عضو شورای عالی قضایی کشور تصریح کرد: در گذشته دیوان عدالت اداری در قالب نشست‌های مختلف کارشناسی با حضور صاحب‌نظران، شورای عالی استان‌ها و شهرداری‌ها نقطه نظرات اصلاحی در خصوص کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ را اخذ کرده و در قالب طرح اصلاحی به مجلس ارسال کرده است. متاسفانه بیش از ۲ سال است علی‌رغم مورد بررسی قرار گرفتن طرح در کمیسیون عمران و ارسال به صحن علنی مجلس، تصویب آن معطل مانده است.

وی با اشاره به آغاز دور جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی ویژه به این طرح شد و تصریح کرد: زندگی بسیاری از خانواده‌ها به اصلاح طرح مذکور گره خورده است.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس دیوان عدالت اداری تأکید کرد: باید شیوه‌ای در نظر گرفته شود که ساخت‌وساز‌ها تحت نظارت نظام مهندسی باشد و در صورت بروز تخلف نیز هر حکمی که از مرجع رسیدگی صادر شد با قاطعیت اجرا شود. 

او در ادامه به طرح مباحثی در خصوص نوآوری‌های قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۴۰۲ پرداخت و برجسته شدن پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری در قانون جدید را از جمله ابتکارات این قانون خواند.

در سفر یک روزه رئیس دیوان عدالت اداری به استان فارس نشست علمی _ تخصصی کمیسیون‌های شبه قضایی برگزار و در قالب دیدار عمومی مشکلات و پرونده‌های مراجعان بررسی شد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری و دو تن از معاونین وی حضور داشتند، پرونده‌های جاری ۶۳ نفر از مراجعان در دیوان عدالت اداری کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تقاضای آنان رسیدگی شد.

رئیس دیوان عدالت اداری در سفر یک روزه خود به شیراز علاوه بر دیدار با مراجعان با حضور در نشست علمی _ تخصصی مشترک با دادگستری استان و اعضای کمیسیون‌های مواد ۷۷ و ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، آخرین نوآوری‌های قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۴۰۲ و کمیسیون شبه قضایی امور آب بررسی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار