مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نزدیک به ۱۶ درصد از تعهد اشتغال امسال این استان به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.

محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعهد اشتغال امسال خراسان رضوی ۷۹ هزار و ۷۳۲ نفر است که از این میزان تاکنون سه هزار و ۴۳۷ شغل معادل ۴.۳۱ درصد محقق شده و در سامانه رصد اشتغال استان ثبت شده است.

او افزود: از زمان راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۹ نفر شامل متقاضیان بی سواد تا مدارک دکتری و بالاتر از خراسان رضوی درخواست خود را به عنوان کارجو به ثبت رسانده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۵۲۰ نفر به شغل دست یافته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ۳۲ درصد از کارجویان استان تحصیلات دانشگاهی دارند که بیش از ۲۱ درصد از آن ها در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌ و بیشترین سهم را در بین دانش آموختگان دانشگاهی دارند.

بابایی بیان کرد: این در حالی است که ۳۴ درصد از کسانی که در این مدت برای آن‌ها اشتغال زایی شده است، معادل هزار و ۱۸۸ نفر تحصیلات دانشگاهی دارند که نزدیک به ۲۵ درصد از کل آنان در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند.

او تصریح کرد: کل تعداد فرصت‌های شغلی ثبت شده از خراسان رضوی در سامانه جستجوی شغل تاکنون، هفت هزار و پنج مورد بوده که ۱۸ درصد از کل فرصت‌های شغلی مربوط به تحصیل کردگان دانشگاهی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص مجوزهای مراکز کاریابی و کارآفرینی در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: سال گذشته ۲۵ مرکز کاریابی غیر دولتی، ۲۱ مرکز مشاوره کارآفرینی، ۱۴ مرکز شتاب دهنده، ۶ کافه کارآفرینی و ۱۱ فضای کار اشتراکی موفق به دریافت مجوز در استان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.