درخواست نهاد‌های بین‌المللی برای آزادی کارکنان سازمان ملل در یمن

روسای چند نهاد بین‌المللی از انصارالله یمن درخواست کردند که کارکنان بازداشت شده این نهاد‌ها را آزاد کند.

 روسای ۶ آژانس وابسته به سازمان ملل، سه سازمان غیردولتی و ۴۰ عضو سازمان ملل از انصارالله یمن درخواست کردند که کارکنان بازداشت شده این نهاد‌ها را آزاد کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسای ۶ نهاد سازمان ملل و سه سازمان غیردولتی روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند: همه افراد بازداشت‌شده باید فورا آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، باربارا وودوارد نماینده و سفیر دائم انگلیس در سازمان ملل نیز پنجشنبه گفت که ۴۰ عضو این سازمان خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط» کارکنان وابسته به سازمان ملل در یمن هستند.

«هانس گروندبرگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن پنجشنبه گفت که انصارالله یمن هفته گذشته ۱۳ تن از کارکنان سازمان ملل و پنج کارمند سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی و تعداد دیگری از سازمان‌های داخلی را بازداشت کرده است.

یمن از سال ۲۰۱۴ شاهد درگیری‌ها داخلی است؛ درگیری که اندکی بعد در پی حمله ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به جنگی تمام عیار بدل شد. هرچند در نهایت پس از اعلام آتش بس در آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) درگیری‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده‌است که صد‌ها هزار یمنی بر اثر جنگ و یا پیامد‌های آن ازجمله گرسنگی جان باخته اند.

اکنون گروه‌های امدادی اعلام کرده‌اند که تنها ۴۳۵ میلیون دلار از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری که قرار بود در قالب کمک‌های بشردوستانه به این کشور ارائه شود، تحقق یافته است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: سازمان ملل ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار